Skrevet 7. september 2006 18 år Airbus A380 vil passere over Oslo traktene via Trondheim og nordover før det vil snu og fly over vestlandet på returen. Flyet skal passere norge utover ettermiddagen idag,så ha kameraene klare ! les mer på VG
Skrevet 7. september 2006 18 år http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=0&Number=485764&page=0&vc=1#Post485764 ??
Skrevet 7. september 2006 18 år Noen som fikk den med seg? Jeg mistet nettet her ista, så jeg har ikke fått med meg om den har kommet over.
Skrevet 8. september 2006 18 år Smyget deg inærheten av Flesland idag også denne 380`n. [image]http://home.online.no/~toapaul/Torpkart/F-WXXL.jpg[/image]
Skrevet 8. september 2006 18 år Vet ikke helt om jeg skjønner alt på denne oversikten, men det ser altså ut som om den igjen lurte seg forbi før den var forventet, kl. 10:16? Ser forresten ut som om den har hatt rimelig god medvind...
Skrevet 8. september 2006 18 år Jeg var så heldig at få den logget på flere ture over det nordiske. Først forleden dag, og igen i formiddags. For dem der har lyst, er der både et billede af flyet, samt screenshot af loggen og "radaren" Se det på www.vhf-info.net/2lsm Kig under "Billeder" God weekend til alle. L Schmidt
Skrevet 8. september 2006 18 år det var nok ikke bare medvinden som gjorde at den fløy fort, den hadde filet TAS på mer enn 500 KTS.
Skrevet 8. september 2006 18 år det var nok ikke bare medvinden som gjorde at den fløy fort, den hadde filet TAS på mer enn 500 KTS. Takk for det. Hva vil det si at man 'filer' en hastighet? Disse hastighetene over her er altså ikke GS men TAS?
Skrevet 9. september 2006 18 år Om det er GS eller TAS som sendes over mode-S er jeg ikke sikker på da ATC i Norge ikke har vett til å ta i bruk denne informasjonen, så det vet jeg ikke. Når selskapene "filer" en flightplan (FPL) fører de opp den beregnede TAS. Hvis jeg ikke husker feil sto det 504kts på FPS (strippen) til AIB104. Det er første gang jeg har sett en TAS over 500 med sivilt fly.
Skrevet 10. september 2006 18 år Close...but no cigars Trym...det var 501 Og meget beskrivende reg: FWXXL....
Skrevet 10. september 2006 18 år Om det er GS eller TAS som sendes over mode-S er jeg ikke sikker på da ATC i Norge ikke har vett til å ta i bruk denne informasjonen, så det vet jeg ikke. Når selskapene "filer" en flightplan (FPL) fører de opp den beregnede TAS. Hvis jeg ikke husker feil sto det 504kts på FPS (strippen) til AIB104. Det er første gang jeg har sett en TAS over 500 med sivilt fly. Det er ground speed der vises og logges via SBS-1 "radaren" På min side under "Mode-S" "Radar Billedet" kan du se jeg har logget et fly fra LOT Polish Airlines, med GS på 619 Kts. Flyet havde kraftig medvind ! Hilsen L Schmidt www.vhf-info.net/2lsm
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.