Skrevet 29. august 2006 18 år Hei! En ting jeg alltid har lurt på, er hvorfor vingene på Tupolev 134- og 154-flyene er "tiltet" en anelse nedover, mens de på de fleste andre jet-fly er tiltet oppover? Har dette noe å si på flyenes egenskaper? Vet i allefall at på selvbygde modellfly må vingene tiltes litt oppover for at de skal fly noe bra da
Skrevet 29. august 2006 18 år Hei Flyet ble vel egentlig konstruert for militære formål. Og med nedovervendte vinger er det veldig mauvretbart, men desto mere ustabilt og mindre selvopprettende. (Korriger med om noen vet mer. etc.) Arne E
Skrevet 29. august 2006 18 år Det at vingene står oppover på andre passasjer fly mener jeg har noe med hvor vingen ska stalle først når den får turbulens på vingen. At den staaler inne i stede for tuppen av vingen har noe med at man enda ska kunne operere stabeliseringsrora (ailerons.
Skrevet 30. august 2006 18 år Ja, som det er sagt sist. Men det har også noe med T-konstruksjonen å gjøre, og deres aerodynamikk. Bakken er også tyngre enn den fremste parten. osv osv... * Tu-154 var absolutt ikke konstruert for militære formål, det var en ren sivilprosjekt! Tu-134 var konstruert både for sivile og militære formål, men den militære delen a planen ble avskafet, Tu-134UBL kan vel ikke regnes som en ren militærfly. Det er en fly for å trene militære styrmann.
Skrevet 31. august 2006 18 år Vet ikke direkte hva den gjorde der, men den var ifra Republic of Bulgaria (LZ-BTZ)
Skrevet 31. august 2006 18 år Presidenten med Fruen. Kom fra OSL.. den fikk direct RILKO ellernosånt tror jeg, men kunne ikke fly direkte fordi den hadde fått ett ankomstidspunkt fra SVG.. og med denne direkten ville den lande 2 minutter før og det gikk ikke.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.