Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Det er ikke et eksperiment.

Dette er en Boeing 747LCF, Large Cargo Freighter, den første av tre tidligere pax 744 som blir modifisert for å frakte de større delene til 787 fra der de produseres, til der de skal monteres sammen. Denne maskinen vil ta av for første gang i løpet av ett par uker, og undergå testing og sertifisering fram til rundt nyttår. Første del vil bli flydd fra Japan rett over nyttår.

Skrevet

Det produserer ikke alle deler og setter sammen på samme sted. Airbus A380 for eksempel, har deler fra Storbrittania, Frankrike, Spania, Tyskland og motorene kommer fra USA. Alt blir da fraktet til Toulouse i Frankrike og satt sammen der.

Skrevet
ja, frakt av 787-deler, det er det jeg hørte. men der er jo forsjell mellom serie-produsering og 1-2 utbygde modeller jo.

Ja, er jo ikke snakk om serieproduksjon, men dette er nå likevel noe mer enn et eksperiment.

Det her er noen ganger før, feks med Super Guppyen, en ombygd C-97, som Nasa modifiserte for å frakte deler til Saturn V. Samme maskin tok Airbus senere tok i bruk for å frakte deler, inntil de utførte en lignende modifikasjon på noen A300er, gjerne kalt Beluga ""

Det er snakk om at Boeing kan bygge om en fjerde maskin til LCF om de velger å øke produksjonen av 787.

Skrevet

Innlegget var ikke rettet mot Michael, men jeg tar pointet Roald. "" Nå kan det vel også sies at Beluga er nåtidens svar på luftskip. ""

Skrevet
An Mria tar inn mer uansett ""

I antall tonn payload ja, men ikke i volum, der tar en B744LCF omtrent 1.5 ganger så mye i volum som en An-225 ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …