Skrevet 5. august 2006 18 år Som et forsøg, er der i Aalborg sat en online ATC-radar op. Det er en SBS-1 der uploader hvert 2 minut. I kan finde radaren her: www.vhf-info.net/2lsm Kan i have en god weekend!
Skrevet 5. august 2006 18 år Det går litt opp og ned ja siden dem har satt opp dette ganske nylig, men det fungerer som oftest.
Skrevet 5. august 2006 18 år Bildet ser ut til å være INOP Hva vil INOP si? Jeg får ikke frem bildet. Bare et rødt kryss øverst til venstre. Har innstalert nyeste java, så vet ikke hva som eventuellt skulle vært feil.
Skrevet 7. august 2006 18 år Er jeg skikkelig teit om jeg sier at jeg ikke var noe særlig imponert over visningen fra radaren?
Skrevet 8. august 2006 18 år Forfatter Er jeg skikkelig teit om jeg sier at jeg ikke var noe særlig imponert over visningen fra radaren? Hvis det er den i Aalborg du mener, www.vhf-info.net/2lsm vil vi gerne have at vide hvad der ikke er godt. Alle forslag er velkomne. Venlig hilsen Leif
Skrevet 8. august 2006 18 år Den norske saken der bør kanskje finjusteres slik at den konsentreres over ett LITT mindre område.
Skrevet 8. august 2006 18 år Er jeg skikkelig teit om jeg sier at jeg ikke var noe særlig imponert over visningen fra radaren? Hvis det er den i Aalborg du mener, www.vhf-info.net/2lsm vil vi gerne have at vide hvad der ikke er godt. Alle forslag er velkomne. Venlig hilsen Leif Vegard mener nok den Norske og ikke din.
Skrevet 8. august 2006 18 år bildet fra AAlborg var helt fint. men det fra Oslo er jo totalt uleslig. vet ikke hva som er galt. men det er bare skurrete
Skrevet 8. august 2006 18 år Genialt Leif!!! Den skal da ind som "Active Desktop" på computeren! Mange tak!!!! EDIT: Er der mulighed for at få lidt VOR/Fix'es på skærmen?
Skrevet 8. august 2006 18 år bildet fra AAlborg var helt fint. men det fra Oslo er jo totalt uleslig. vet ikke hva som er galt. men det er bare skurrete Hjelper å gå inn på http://www.atc-flyradar.com/radar.jpg, evt lage en tilsvarende HTM-side som ikke resizer bildet. Var ikke mange fly å se på det radarbildet gitt
Skrevet 8. august 2006 18 år bildet fra AAlborg var helt fint. men det fra Oslo er jo totalt uleslig. vet ikke hva som er galt. men det er bare skurrete Bildet blir litt bedre når man ser det i orginal størrelse her, men det hadde sikkert blitt enda bedre om vedkommende hadde konsentrert seg om et litt mindre område ja... Den danske derimot, ser jo veldig bra ut... RYR9823 fra Torp er jo med der og greier...
Skrevet 8. august 2006 18 år Nu sidder jeg lige og ser på begge billeder, og undres over, at der fx på den norske radar nu er tre (3) fly i luften i hele Oslo FIR. Hvor meget mangler der? Hvorfor?
Skrevet 8. august 2006 18 år Fordi du sitter å ser på ett JPEG bilde.. og det tviler jeg på oppdateres på lik linje med html siden som har det bildet av dårlig kvalitet.
Skrevet 8. august 2006 18 år Det er da det samme om jeg kigger på www.atc-flyradar.com/radar.htm eller www.atc-flyradar.com/radar.jpg Stadig kun tre fly på skærmen. Jeg spørger som bare om årsagen. Det er ikke for at brokke mig. Jeg kan også se, at det på den danske radar svinger lidt med, hvor mange fly der er, og hvor de er placeret. Det er stadig genialt!
Skrevet 8. august 2006 18 år Active Desktop Noen som vet om det går ann å få den ruta litt større? Sånn cirka over hele skjermen? Min rute er bare en liten firkant i hjørnet på desktoppen. EDIT: Glem det. Fant det ut. Går og fyrer på meg selv nå.
Skrevet 8. august 2006 18 år Forfatter Genialt Leif!!! Den skal da ind som "Active Desktop" på computeren! Mange tak!!!! EDIT: Er der mulighed for at få lidt VOR/Fix'es på skærmen? Ja, det er muligt. Der er stort set ingen grænser for hvad der kan laves, og der er gjort mange overvejelser før det blev sendt ud. Grunden til at der ikke er mere med på skærmen, er for at det ikke skal se rodet ud. Jo flere ting der bliver koblet på, jo mere forvirrende at kigge på. Man kan slå "radarringe" til/fra, ICAO koder på lufthavne, VOR, bynavne, højdegrafik og meget, meget mere. I højre side af skærmen, er der mange flere oplysninger om hvert fly. Der kan man også se en masse andre fly, som desværre ikke sender deres position. Jeg har også koblet radaren sammen med en betasoftware der henter billederne af de enkelte fly frem på skærmen, samt kommer med oplysninger om rute, distance, flyvetid med mere. Alt dette ville jeg gerne sende ud, men min båndbredde, computerkraft med mere tillader ikke at jeg gør det på nuværende tidspunkt. Hilsen Leif
Skrevet 8. august 2006 18 år JPG bildet oppdateres hvert minutt på den norske. Sikker? Jeg sitter og ser på de samme tre flyene som jeg så isted når jeg skrev mitt forrige innlegg, og de har ikke rørt på seg ennå... Edit: Tror det norske radarbildet er gammelt, for jeg finner iingen av de tre flyene på Avinor sine sider, for hverken igår eller idag....
Skrevet 8. august 2006 18 år JPG bildet oppdateres hvert minutt på den norske. Når den virker kanskje. En har jo mere nedetid enn oppetid. De fleste ganger jeg går inn der får jeg bare opp et rød lite kryss. Sånn har det vært i en del mnd.
Skrevet 8. august 2006 18 år Er jeg skikkelig teit om jeg sier at jeg ikke var noe særlig imponert over visningen fra radaren? Hvis det er den i Aalborg du mener, www.vhf-info.net/2lsm vil vi gerne have at vide hvad der ikke er godt. Alle forslag er velkomne. Venlig hilsen Leif Den i Aalborg er flott. Den i Norge er bare tragisk.
Skrevet 8. august 2006 18 år Man kan slå "radarringe" til/fra, ICAO koder på lufthavne, VOR, bynavne, højdegrafik og meget, meget mere. I højre side af skærmen, er der mange flere oplysninger om hvert fly. Der kan man også se en masse andre fly, som desværre ikke sender deres position. Måske lige VOR ville være godt, så man kan orientere sig. Men jeg kan sagtens se problemet med båndbredde. Igen det er cool at kunne følge med på skærmen og ude foran vinduet.
Skrevet 8. august 2006 18 år Det er trøbbel med den norske siden dem setter opp dette. Når alt er "innkjørt" så er jeg sikker på det blir bedre.
Skrevet 8. august 2006 18 år Tøft å se på radarbilde og høre på streamen samtidig. Supert dette Leif.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.