Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Reiste til kone og barn i Kristiansund i helgen, tok 22:30 fra ENGM.

Ble ombord på flyet fortalt av cabincrew at vi ville bruke litt lengre tid en vanlig da vi måtte fly over luftrommet til Ålesund ???

 

Fløy fra Oslo og utover Sognefjorden før vi la oss hardt over retning Kristiansund litt spesielt eller hva ?

 

Noen som har noen tanker om dette ?

Skrevet

Tenker det samme som Thomas. Om det er dårlig bemanning i Bodø South, så kan de ha flydd dere over Stavanger control, før de begynte decent. Så kunne de fortsette inn over Vigra airspace... ""

Skrevet

Jeg tok samme turen for en mnd. siden, og hadde en spektakulær tur. Vi kom ut mot kysten rett over Volda, og fikk Ålesund på babord side. Etter Ålesund fløy vi mellom noen fjell før vi kom på final.

Det var helt rått, og Cpt. fortalte at dette ikke var en ordinærrute, men at det ble sånn p.g.a. lite bemanning i Bodø. Ikke meg imot!!!

Skrevet

Er nok lite bemanning hos Bodø Sør ja.

Hører ganske mange fly som går rett over her i 10/11.000 fot på kveldstid.

Særlig Scanor 196. Biter meg godt merke til denne siden dette var nightstop maskinen hit for et par år tilbake.

 

Sakser litt fra IPPC.

 

Notam ENBD-0097/06

YXAXXXX

GG ENZZXXBN

251355 ENBDZRZP

(BD0097/06 NOTAMR BD0045/06

Q) ENOR/QSCAH/IV/BO/E/000/999/

A) ENOR

B) 0606251400 C) 0612311200EST

E) DUE TO STAFF SHORTAGE AT ENBD ATCC, THERE WILL BE RATE 0 IN

FOLLOWING SECT:

SECT CENTRAL RATE 0: 2345-0045

SECT SOUTH RATE 0: 2100-0500

THERE WILL BE NO ATS SER DRNG THESE PERIODS, EXC IN CASE OF EMERG,

SAR OR HOSP FLTS.

OPENING/CLOSING OF FPL WILL ONLY BE ACCEPTED VIA PHONE DRNG THESE

PERIODS )

 

>>> END-OF-BULLETIN <<<

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …