Skrevet 27. juli 2006 18 år Hei. Har lasta ned Fokker 50 panelet til Espen, fannt fort ut at LNAV ikke var simulert. Hvordan skal jeg da kunne fly SID/STAR? Går det an å fly SID/STAR ved hjelp av VOR? I tilfelle hvordan?
Skrevet 28. juli 2006 18 år Går det an å fly SID/STAR ved hjelp av VOR? Det er fullt mulig. Du trenger et kart for SID/STAR'en, og så setter du frekvens i nav-receiver'en og kurs i OBS'en for hvert waypoint.
Skrevet 28. juli 2006 18 år Det kommer ann på, flere og flere punkter får nå bare koordinater og ikke radial / DME. Uansett er det vanskelig å fly etter FIX uten GPS eller FMC eller noe.
Skrevet 28. juli 2006 18 år Forfatter Jeg finner ikke noe gps switch heller.. så hvordan kan jeg gjør det da : |
Skrevet 29. juli 2006 18 år Du kan gå inn på http://www.fokker50.com/ og til FAQ seksjonen. Der finner du svar på det meste. Eller du kan sende mail til Espen på: espen@coolsky.no Ådne
Skrevet 31. juli 2006 18 år Forfatter La oss si at dette er min fp: ENTO TRF BBU TOGAT ENVA, hvordan skal jeg fly den ved hjelp av VOR navigasjon ?=
Skrevet 31. juli 2006 18 år Da må du finne de aktuelle frekvensene, og legge de inn i nav 1 og 2, og switche etter hvert. Har du tatt "skolen" i FS? Der lærer du slikt.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.