Christian Sager Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Boeing knuser Airbus med antall ordre på nye fly første halvår! Summerer man Airbus sine ordre ligger de mer enn 300 fly bak Boeing. Litt tall Airbus Ordre; A320: 96 A330: 5 A340: 3 A350: 13 A380: 0 Total 117 Boeing Ordre; 737: 374 747: 11 767: 4 777: 22 787: 69 Total 480 http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2003118771_boeingairbus11.html Siter
Steinar Grindstein Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Da det ser ut til at Airbus skrinlegger A350 så blir 13 fære fly for Airbus. dette er omtalt i en annen tråd her inne. Siter
Christian Sager Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Skrevet 12. juli 2006 Spørs om de flya ikke blir overført til A370? Men det avhenger vel av hvor mye penger Airbus har lyst til å tape. MAO. A350 = En flopp fra Airbus? Siter
Steinar Grindstein Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Ifølge Finnair kan de vente på A370 så fram til at prisen på det flyet ikke blir vesentlig dyrere en det de skulle betale for A350 Siter
Kai Dreyer Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 det er synd at Airbus som er en Europa flyprodusent har så dårlige tall, oppmot det boeing har! Siter
Kai Dreyer Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Hvorfor er det så synd da, Kai? forde JEG liker Airbus best, og sku ønske dem hadde litt bedre tall. vis du skjønner? Siter
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 + at vi faktisk bor i Europa, tro det eller ei Og da er det på sin plass å "heie" litt på de synes nå jeg. Siter
Michael A B Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Spørs om de flya ikke blir overført til A370? Det skal du ikke være sikker på... Enkelte rykter som har versert i det siste har gått på en A370 som er mer rettet mot 772-773 enn mot 788 og 789, mao at den kan bli en hel del større enn det A350 var tenkt å være, og det er ikke sikkert at det faller i smak hos enkelte kunder... Men det avhenger vel av hvor mye penger Airbus har lyst til å tape. Det kan tenkes at å ikke gjøre noe kan føre til større tap. Dessuten, om Airbus ikke kan tilby et produkt mellom A320 og A380 vil de slite... MAO. A350 = En flopp fra Airbus? Det at de har trengt flere større designforandringer fra de først lanserte A330Lite til dagens "All New" A350, som heller ikke seller særlig godt lenger, sier vel litt... Siter
Eirik Tyrihjel Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Bra det er relativt gjevnt, om en av dem skulle gå konk eller kjøpe den andre hadde vært en katastrofe, verden trenger minst to flyfabrikker! Siter
Michael A B Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 om en av dem skulle gå konk eller kjøpe den andre hadde vært en katastrofe, verden trenger minst to flyfabrikker! Det skjer ikke. Boeing har fremdeles en svært lukerativ militær side, og det er en grunn til at de har danket ut store flyprodusenter gjennom de siste tiårene på den kommersielle fronten, de vet godt hva de gjør. Når det gjelder Airbus ville den franske regjeringen aldri la Airbus gå konk.... Selv om de neppe spretter særlig mange champagneflasker hos Airbus om dagen drar de inn lassevis med penger, og vil gjøre det gjennom 2007, bare ikke i samme grad som de har gjort de siste par årene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.