Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

SAS sin Dah-8 Q400 fra CPH har problemer med flapsen og tok nettop en go around. Kommer snart inn på ILS rwy 22 igjen.

Den lander med mye mindre flaps enn vanlig og derfor blir brannbiler sendt ut i dette øyeblikk.

Jeg kommer tilbake når den er landet ""

Skrevet
Da har den landet og alt er normalt.

Synes det er en del småproblemer med Dash-8 serien og spesielt Q400.

Det har jeg også fått inntrykk av. Hører stadig at Q400 maskinene til S*S får problemer.

Skrevet

Det har jeg også fått inntrykk av. Hører stadig at Q400 maskinene til S*S får problemer.

--------------------

BOIKOTT SAS!!!

Du er inhabil på grunn av avatar og signatur ""

Skrevet

Det har vel ikke vært mye problemer med Dash-8 generelt. Men at Q400 har hatt mye forskjellige småproblemer er det liten tvil om. Skal sies at dette har blitt mye bedre etterhvert som man har fått erfaring med flyet.

Vi har et par sider med nuisance warnings og løsninger på dem i QRHen. En gode del saker har løsning av typen,"trekk cicuit breaker slik og så, vent i 2 min. dytt den inn, håp at systemet har gjort en reset og at problemet er løst". Hvis ikke noe annet fungerer, gjør maskinen strømløs, slå på strømmen og kryss fingrene for at det virker igjen. NB, ikke in flight ""

Er endel problemer med computerne i Q400...

Når det gjelder flapless landing i Q400 har jeg vært med på det selv. Ikke noe spesielt med det sålenge man har lang nok bane.

Skrevet
  • Forfatter

Hehe ""

Men hvorfor er det så mye tull med disse flyene? Du nevner computerfeil, dette skal da egentlig ikke skje? Eller kanskje det er dataerrors i alle flytyper ""

Men Q400 er jo et av verdens tryggeste fly med ingen styrter.

Kan også si at samme maskin har dratt tilbake til Køben igjen med pax. Var ikke spesielt mye lengre enn vanlig den var på bakken egentlig...

Skrevet

Å si at Q400 er et av verdens tryggeste fly siden det ikke har vært noen styrt enda er lek med tall. (les statistik "" ) Hvor mange Q400 er bygd og levert sammenliknet med endel andre flytyper. Ikke mange.

Men, ja, Q400 har masse småsnags med elektronikken.

Skrevet

--------------------

BOIKOTT SAS!!!

Du er inhabil på grunn av avatar og signatur ""

Jeg sier ikke at jeg hører stadig at S*S får problemer på sine Q400 fly fordi jeg ikke liker dem, men fordi det er kun det selskapet som har Q400 jeg hører noe om i hverdagen. ""

Skrevet
  • Forfatter
Å si at Q400 er et av verdens tryggeste fly siden det ikke har vært noen styrt enda er lek med tall. (les statistik "" ) Hvor mange Q400 er bygd og levert sammenliknet med endel andre flytyper. Ikke mange.

Men, ja, Q400 har masse småsnags med elektronikken.

Hehe, jo sant det. Men det er jo et av favorittflyene mine så hvorfor ikke si litt fint om det? ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …