Henrik Wingerei Skrevet 17. februar 2001 Skrevet 17. februar 2001 Hei. I går fikk jeg mail fra Virtual Coast Air om at jeg hadde bestått teoritesten (hurra!). Derfor skal jeg nå ta chekcriden på Jeatstream 31. Jeg laset den ned i går å prøvde å fly litt. Men en rar ting som skjedde var at min "Microsoft Sidewinder Force Feedback pro" stikke plutselig løste seg i en stilling, og den ville ikke tilbke. Det jeg måtte gjøre var å disable forcene under options på FS2000. Dette er jo litt teit når du først har force feedback, og derfor lurte jeg på om det er noen som har en annen løsning på det. Det var bare på Jeatstream 31 dette skjedde, og stikken fungerte helt fin på andre fly. Er det forresten noen som vet hvor fot i minuttet man skal stige å synke med Jeatstream 31, og er det noen som marsjfarten? Vennlig hilsen Henrik Wingerei Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 17. februar 2001 Skrevet 17. februar 2001 Gratulerer med bestått teorieksamen. Jeg kan nok ikke hjelpe deg med force feedback, men en utførlig manual for Jetstream 31 finner du på VCA sine hjemmesider under "Stuff you need" og "VCA Aircraft". Lykke til med utsjekken. Ole-Jørgen Siter
Marius K Skrevet 17. februar 2001 Skrevet 17. februar 2001 Har hatt samme problem med andre nedlastede fly (bar noen få), og jeg har ikke funnet en løsning på problemet.... Du er ikke den eneste, så hvis du finer en løsning så kan du gjerne sende en mail! Marius Siter
Henrik Wingerei Skrevet 19. februar 2001 Forfatter Skrevet 19. februar 2001 Hei Marius. Jeg har ikke funnet noen annen løsning på stikke problemet vårt. Jeg leste også i en topic i SB/PC forumet at det ikke fantes noen annen løsning. Jeg holder fortsatt på å øve meg på å fly Jeatstreamen, men når jeg er på marsj høyde, klarer jeg ikke å kjøre fortere enn 200kt. Er dette meningen eller? Vennlig hilsen Henrik Wingerei P.S. Er det noen som har en link til en side på nettet hvor man kan laste ned kart. Helst SID og STAR. Siter
Kjell Martinsen Skrevet 19. februar 2001 Skrevet 19. februar 2001 Jeg vet ikke hvilken høyde du omtaler som "marsjhøyde", men vær klar over at andre fysiske lover kommer til anvendelse oppe i høyden hvor luften er tynnere bl.a. 200 kts kan dermed bety at farten er oppe i 0,7 mach, noe som slett ikke er så dårlig, eller... Mvh KjellM Siter
Karl R Pettersen Skrevet 20. februar 2001 Skrevet 20. februar 2001 Hei Kom bare plutselig på noe. Når jeg er ute på simtur med B737 pleier jeg å skifte fra IAS til Mach på AT/AP ved 10000FT. ER dette korrekt, eller skal dette skiftet gå ved TA? Eller er det andre ting som gjelder? Mvh Karl R Pettersen Siter
Kjell Martinsen Skrevet 20. februar 2001 Skrevet 20. februar 2001 Jeg vet ikke hva som er korrekt, men når jeg er ute med B737, foretar jeg skiftet til Mach ved ca. 25000 ft. Dette er vel i henhold til FS2000 manualen for B737. Mvh KjellM Siter
Andreas Pettersen Skrevet 20. februar 2001 Skrevet 20. februar 2001 Jeg tror man skal skifte til mach når man når riktig fart. F. eks. at man stiger med 300 knop til man når mach 0.5 og holder denne til cruiselevel. NB. Jeg har ikke peiling på om noen fly holder denne farten, men prinsippet skulle være riktig. Siter
Bent Marius Engseth Skrevet 24. februar 2001 Skrevet 24. februar 2001 I prinsippet skal en bruke IAS hold til den krysser Mach nummeret som du skal kruse på. Eksempel: du klatrer med 280kts og skal fly på M.74. Etter hvert som du klatrer stiger Mach nummeret. Når dette passerer M.74 (rundt FL250-FL280) setter du på Mach hold. ------------------ Bent Marius Engseth 2476 Atna engsethn@online.no Siter
Gjest Skrevet 24. februar 2001 Skrevet 24. februar 2001 quote: Henrik Wingerei skrev: P.S. Er det noen som har en link til en side på nettet hvor man kan laste ned kart. Helst SID og STAR. Hei Henrik, Har du sjekket i filbibliteket her på Flightsim.no da? http://www.flightsim.no/file/Kart/Kart_fra_AIP-Norge/"'>http://www.flightsim.no/file/Kart/Kart_fra_AIP-Norge/" TARGET=_blank>http://www.flightsim.no/file/Kart/Kart_fra_AIP-Norge/ Der ligger masse kart du kan laste ned, deribland SID/STAR for mange flyplasser her i Norge. mvh. Arnt Kalseth Siter
Henrik Wingerei Skrevet 24. februar 2001 Forfatter Skrevet 24. februar 2001 quote: Arnt Kalseth skrev: Hei Henrik, Har du sjekket i filbibliteket her på Flightsim.no da Hei Arnt. Ja, jeg har sjekket i filbiblioteket på flightsim, men mange av disse kartene er veldig utdaterte. Så det jeg egentlig lurte på om det var noen side med noen nyere kart. Jeg har også vært inne på SASFSS sine sider, har funnet noe, men klarer ikke å finne SID/STAR til f.eks. ENVA. Vennlig hilsen Henrik Wingerei ------------------ Ich fliege, also bin ich. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 24. februar 2001 Skrevet 24. februar 2001 Hei Det finnes ikke SID/STAR til ENVA, ikke i AIP/Norge heller, bare så det var sagt. Alle transitions er vist på approach platene. Mvh Karl R Pettersen Siter
Karl R Pettersen Skrevet 24. februar 2001 Skrevet 24. februar 2001 Ops, burde sjekka før jeg trykka send. SID eksisterer, men ikke STAR,i AIP altså. Mvh Karl R Pettersen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.