Skrevet 23. juni 2006 18 år Jeg skal snart i Luftforsvaret og jeg har som smått begtnt å tenke på hva slags jobb jeg kunne tenke meg. En jobb som virker fristende er å være mannskap på en Orion. Tenker da på å jobbe som operatør på RADAR/MAD/FLIR/ESM/TACCO etc etc. Men jeg lurer da på hva slags kvalifikasjoner man må ha for å søke slike jobber. Noen her som vet?
Skrevet 24. juni 2006 18 år Vet ikke, men regner med at du bør ha gått noe innen elektronikk på VGS... Vidre utdanning får man jo i forsvaret.
Skrevet 24. juni 2006 18 år Du trenger befalskole og spesialiseringskurs. Om du ønsker jobb i Forsvaret kan du like godt gå Befalsskolen først og vente på at den rette jobben blir kunngjort ledig. TACCO er ikke en sensor, men en stilling ombord forresten.
Skrevet 24. juni 2006 18 år og så bør man heller ikke ha høydeskrekk for den trappa fra bakken og opp til flyet er bratt
Skrevet 24. juni 2006 18 år Kanskje spesielt når man holder en splitter ny EOS 30D i hånda og attpåtil skal NED, LCH? :-)
Skrevet 24. juni 2006 18 år Ligger det en liten historie fra Orion-trappa som kan deles med oss andre?
Skrevet 24. juni 2006 18 år Synes også det hørtes ut som det lå en liten baktanke i den kommentaren der
Skrevet 24. juni 2006 18 år Kanskje spesielt når man holder en splitter ny EOS 30D i hånda og attpåtil skal NED, LCH? :-) hehe.. sant nok.. va jo derfor jeg putta EOS 30D'n i sekken før jeg kreka med nedover da
Skrevet 25. juni 2006 18 år slik ser altså hønsestigen..ehh.. flytrappa til Orion ut: [image]http://www.lch78.net/forum/01.jpg[/image]
Skrevet 26. juni 2006 18 år du skulle prøvd å gått ned den med tunge kofferter og slik etter ankomst til et sted det er øvelse en ukes tid
Skrevet 26. juni 2006 18 år Har forsøkt det tre-fire ganger ja! Og et par ganger skled jeg vel omtrent på hælene ned ...
Skrevet 26. juni 2006 18 år Trikset er å lene seg litt bakover og ha innsiden av overarmene på utsiden av "gelenderet" i topen av trappa og støtte seg med overarmene og la disse skli ned når du går ned. Når "gelendret" opphører er du lavt nok til å hoppe ned om du mister balansen anyways...
Skrevet 26. juni 2006 18 år dem bytta visst ut trappa med en vanlig flytapp mener jeg så på et bilde her en plass
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.