Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Lurer bare på hvilke(n) sjekkliste® som brukes ved mellomlandinger, altså, om pilotene gjennomfører sjekklistene helt ned til "Leaving aircraft" når de kommer til gaten, for så å begynne fra mørk og kald cockpit (med enkelte unntak) når flyet skal videre.

Skrevet

Dette er nok også noe som varierer fra selskap til selskap. Hos oss har vi en transit parking check, hvis crewet som skal overta flyet etter oss ikke er kommet, evt. tenkikere er til stede for å ta over flyet, gjør vi en komplett parking check. Når vi overtar et fly gjør vi normalt kun en transit flight deck preparation, med mindre det er first flight of day eller teknisk har vært og skrudd litt.

Skrevet

WF har en Aircraft Acceptance checklist som vi läser när vi övertar ett flygplan för första flygning. Vid flygplanets sista flygning, om det ska stå parkerat länge, så gör vi Last Flight checklist. Vid vanliga "turn arounds" på backen så går vi direkt på Pre Start checklist och slutar efter Shut down checklist.

Skrevet
  • Forfatter

Jeg flyr PMDG sine 737NG og 744, og jeg har ikke funnet noen sjekklister som ser ut som om de skal brukes til mellomlandinger. Hvis dere er kjente med disse flyene, hva vil være realistisk hvis jeg vil mellomlande en plass? Hvor langt ned på sjekklistene skal jeg gå?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …