Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
  • Forfatter

Mitt tips er at de blir brukt på flyninger som har en flytid på over en time. For det er på flygninger over en time at drivstoffreduksjonen med Winglets får full efekt. Inlandsruter ifra ENGM til Tromsø, Alta, Bardufos, Bodø og ifra Tromsø til Svalbard er nok der vi kan få se disse maskinene, ellers så er nok rutene nedover i Europa det heteste alternativet tipper jeg.

Skrevet

Kan SAS ha leid noe slike den siste tiden? Er sikker på at jeg så en SAS737 med winglets (så ut som en -800) som tok av fra Flesland forrige helg ""

Skrevet

Disse vill nok bli brukt på hele rutenettet, helt etter hva som passer seg fra dag til dag. Blir nok like ofte å se mellom BGO og OSL som mellom syden og Norge f.eks.

En fordel med en enhetsflåte er at alle fly kan brukes på alle ruter.

Skrevet

Kan det ikke også være 2 af deres nuværende, som man bare sætter winglets på?

 

Det har man jo gjort med mange andre B737-700'ere og -800

Skrevet

Det som er skikkelig uøkonomisk er å lage en hel masse regler for hvilke fly du kan bruke her og der. Det resulterer i en hel masse administrasjon som skal passe på at de flyene som skal fly ditt og datt er her og der til enhver tid. En må også ta hensyn til vedlikehold, som helst skal gjøres uten unødvendig ferry osv.

Slik som SASBU organiserer i dag, så flyr alle fly sporadisk på alle ruter. (utenom -500 og -600 til LPA) Det bidrar også til at hours og cycle stiger jevnt over hele flåten.

Skrevet

Men tilbake der det startet. Skal SAS Braathens kjøpe to helt nye -700'er med winglets, eller er det snakk om å montere på winglets på to av de 15 nåværene -700'ene de har?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …