Skrevet 15. juni 2006 18 år Joda dere leste riktig! SASBraathens har bestilt 2 B737-700 med Winglets. Disse skal leveres neste sommer. Les mere her. http://www.boarding.no/art.asp?id=22013
Skrevet 15. juni 2006 18 år Håper disse går ENVA-ENGM Kunne ha tenk meg å prøve disse ja! Lurer på hvordan liveryet kommer til å se ut
Skrevet 15. juni 2006 18 år Forfatter Mitt tips er at de blir brukt på flyninger som har en flytid på over en time. For det er på flygninger over en time at drivstoffreduksjonen med Winglets får full efekt. Inlandsruter ifra ENGM til Tromsø, Alta, Bardufos, Bodø og ifra Tromsø til Svalbard er nok der vi kan få se disse maskinene, ellers så er nok rutene nedover i Europa det heteste alternativet tipper jeg.
Skrevet 15. juni 2006 18 år Kan SAS ha leid noe slike den siste tiden? Er sikker på at jeg så en SAS737 med winglets (så ut som en -800) som tok av fra Flesland forrige helg
Skrevet 15. juni 2006 18 år Nå ble jeg skuffet... Tenk at SAS Braathens skal montere noe så stygt på flyene sine...
Skrevet 15. juni 2006 18 år Disse vill nok bli brukt på hele rutenettet, helt etter hva som passer seg fra dag til dag. Blir nok like ofte å se mellom BGO og OSL som mellom syden og Norge f.eks. En fordel med en enhetsflåte er at alle fly kan brukes på alle ruter.
Skrevet 15. juni 2006 18 år Men er jo unødvendig å bruke dem på f.eks BGO-SVG da dette er en veldig kort tur. Er jo lengre turer man drar nytten av winglets.
Skrevet 15. juni 2006 18 år Kan det ikke også være 2 af deres nuværende, som man bare sætter winglets på? Det har man jo gjort med mange andre B737-700'ere og -800
Skrevet 15. juni 2006 18 år Det som er skikkelig uøkonomisk er å lage en hel masse regler for hvilke fly du kan bruke her og der. Det resulterer i en hel masse administrasjon som skal passe på at de flyene som skal fly ditt og datt er her og der til enhver tid. En må også ta hensyn til vedlikehold, som helst skal gjøres uten unødvendig ferry osv. Slik som SASBU organiserer i dag, så flyr alle fly sporadisk på alle ruter. (utenom -500 og -600 til LPA) Det bidrar også til at hours og cycle stiger jevnt over hele flåten.
Skrevet 15. juni 2006 18 år Det som er skikkelig uøkonomisk er å lage en hel masse regler for hvilke fly du kan bruke her og der. DET er helt avhengig av hvor mye fuel en kan spare det....
Skrevet 16. juni 2006 18 år Men tilbake der det startet. Skal SAS Braathens kjøpe to helt nye -700'er med winglets, eller er det snakk om å montere på winglets på to av de 15 nåværene -700'ene de har?
Skrevet 16. juni 2006 18 år Forfatter De har to helt nye i bestilling som blir levert med winglets. Levering sommer 07. De skal ersatte to av de gamle Braathensmaskinnene, altså B734 eller 735.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.