Skrevet 9. juni 2006 18 år ifølge netavisen VG vil forsvaret stoppe google earth for høy oppløste bilder via satelitt som gir kart detaljer og informasjon om anleggene til forsvaert. Les mere her: Forsvaret vil stoppe Google
Skrevet 9. juni 2006 18 år Det er ikkje bilda, men den hemmelighets stempla informasjonen som ligg ved dei vil bli kvitt. Slik informasjon bør ikkje ligge ute på slike plassar.
Skrevet 9. juni 2006 18 år Nå vet jeg ikke om bildet på VG bare er en illustrasjon, men det ser ut som om det som er sladdet ut er hvilken type kampfly som er stasjonert på Ørland, samt at det også er base for "xxxxxx Sentry". Ikke akkurat noe som ikke alle vet fra før. Hvis dette er hele hemmeligheten det er snakk om, så skjønner jeg ikke hva Forsvaret lager bråk om. Vil jeg havne i fengsel om jeg sier at Ørland er stasjon for F-16? (Oops der skrev jeg det) Men jeg har ikke sett på Ørlandet i Google Earth, så det kan selvsagt være annen informasjon på Google Earth som ikke kommer fram i VG-artikkelen. Edit: Når jeg ser nærmere på bildet er det antallet F-16 stasjonert ved flystasjonen som er sladdet bort. Ikke akkurat en topphemmelighet det heller.
Skrevet 9. juni 2006 18 år Desktop-kverulantene er i full gang allerede skjønner jeg Slik jeg ser det er det ikke hva som er lagt ut man kan sette spørsmålstegn ved, men hvem som legger det ut. Dersom det er desktop-kverulanter synes jeg det er "whatever" nok, selv om små urelevante puslespillbrikker fort kan bli til et stort bilde. Likevel kan det hende at disse personene besitter stillinger som gjør det uforenelig med å legge ut informasjon.
Skrevet 9. juni 2006 18 år NSM skal slite med å få til en sak mot vedkommende pga det som er lagt ut om Ørland. Jeg ser ikke noe problem så lenge det er ugraderte ting som legges ut. Ugradert er ugradert så langt jeg vet! Nå kommer de vel å tar hemmelig klareringa mi.........
Skrevet 9. juni 2006 18 år Her er det tydligvis noen har mistet totalt fatningen... Det som står på Google Earth om Ørland er: Main Airbase of Royal Norwegian Air Force - Home of 338 Fighter Sqd-Operating F16 A/B. Also a base for NATO/OTAN NAEWF - E3A Sentry ALL den informasjonen, og mye mer til er også å finne på mil.no sin faktaside om Ørland og mil.no sin faktaside om 338-skvadronen... Det er mao. alment tilgjengelige opplysninger som er lagt ut på Google Earth, og man kan gjerne peke til mil.no som kilde.. Lykke til med å straffeforfølge vedkommende ja...
Skrevet 9. juni 2006 18 år He he, det skal vel jaggu holde hardt da ja! (med mindre Brynjar Meling blir hyret inn da..)
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.