Fredrik J Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Har aldri hatt ATC over Atlanteren, men hvordan fungerer komunikasjonen da? Hva er f.eks. SelCal og hvordan brukes den? På forhånd takk. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 På denne linken til VATSIM-UK finner du mye informasjon som er greit å vite før du skal ut på din første tur over atlanteren. God tur! Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Tror jeg blir værende på fastlandet en stund til ja Siter
Arild Oldervoll Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Ja, det kan se ut som det er mye å sette seg inn i, men husker du din første tur online? DA var det MYE mer å sette seg inn i, og du hadde nok enda bedre grunn til å være nervøs. Det er bare å prøve og feile, etter en tur eller to kan du prosedyrene for å krysse atlanteren like godt som prosedyrene for ENBR-ENGM. Hiv gjerne på en 'First time crossing pond' eller noe i kommentarfeltet, så har du i vertfall lov til å gjøre feil Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 jaja, men har flydd KBOS KJFK og tenker på å fly mer i statene så jeg får mere trening med mer trafikk først ja Det kan man også bli nervøs av ja Siter
Fredrik J Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Takk for linken. Har krysset nord for Island noe for å slippe NAT, men fikk prøvd meg på dem fra Newark. Desverre ingen ATC. Får prøve meg på "Cross The Pond" neste gang. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Personlig var jeg så JÆVLIG nervøs at det var nesten synn førstegangen over atlantern, men innså at det er jo lettere enn å fly vanlig jo! Slipper at folk maser om vectorering og tull! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.