Skrevet 8. juni 2006 18 år Var å henta denen nå nettopp. Det eneste jeg fikk hørt av flyradio var en NAX som skulle til FL180. Ikke noe mer. Må man ha en svææær antenne for å få inn noe i det hele tatt? Få rikke inn politi heller.
Skrevet 8. juni 2006 18 år Nei, men når det er sagt så er bølgelengden på 125MHz (som er ca midt i flybåndet)2,4 meter så det sier seg vel nesten selv at en antenne på 15 cm ikke akuratt fanger opp mye av signalet ? Når det også er sagt, du er sikker på at du har riktig frekvens, riktig modulasjon (AM), og ikke "ATT" påslått (demping av signalet) ? Forøvrig er eksterne antenner å anbefale på frekvenser som f.eks. fly. Det gir MYE bedre mottak. Det finnes mange fine som også kan lages selv, søk på "scannerantenne" (en hjemmelaget antenne som jeg og en annen har laget oppskriften til). Eller så kan du kjøpe en slik antenne av meg ferdiglaget med kabel for en billig penge.
Skrevet 8. juni 2006 18 år Det vil jeg tro. Jeg har ingen 3300 selv, men jeg har 3000 (forgjengeren) og der er ihvertfall dempingen avslått når ATT ikke vises. Daniel: spar deg. Selv om du har hatt radioen i 300 år og ikke hørt om ATT betyr vel ikke noe annet enn at du ikke har satt deg inn i hvordan radioen virker ? ATT slåes av og på i menyen på 3300.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.