Skrevet 29. mai 2006 18 år En fejl på venstre motor betød, at et SAS-fly med 145 måtte foretage en nødlanding i Amsterdam søndag aften. Når de først på død og liv skal ha med antallet ombord så får de da jaggu skrive PASSASJERER også..
Skrevet 29. mai 2006 18 år Er vel ikke nødvendigvis 145 passasjerer. Neida, en Embraer.. Nok tull, det var bra det gikk bra dette. Håper de som satte seg i bilen for å kjøre de resterende 922 km. også er kommet velberget fram nå.
Skrevet 30. mai 2006 18 år Læs her, hvad som var galt: http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=444346/ Om det så er helt rigtigt ved jeg ikke. Det lyder altså underligt: "Flere af de passagerer, B.T. talte med, fortæller, at den ene motor - eller store dele af den - simpelt hen blev blæst baglæns ud af turbine-røret og forsvandt mod jorden. - Piloten forklarede os, at hele indmaden var blæst ud af turbinen, fortæller Robert Mogensen." Hvad mener I om dette ?
Skrevet 30. mai 2006 18 år "Flere af de passagerer, B.T. talte med, fortæller, at den ene motor - eller store dele af den - simpelt hen blev blæst baglæns ud af turbine-røret og forsvandt mod jorden. Det finns altså ingen möjlighet för passagerarna att se motordelar blåsa ut bakåt i en MD-80... Om det nu var en MD-80 då. BT kan ju ha fel.
Skrevet 30. mai 2006 18 år Det blir vanskelig å se motordeler fly av en motor som er bak kabinen ja. Episoden hørtes jo skummel ut. Må være kjedelig å sitte i cockpit og høre et brak og plutserlig se at EPR verdien er blank
Skrevet 30. mai 2006 18 år Og nå står det i VG at flyet mistet motoren http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118115
Skrevet 30. mai 2006 18 år og det store flyet av tpen MD80 md80 er ikke liten, men hvert fall ikke stor i forhold til andre passasjerfly..
Skrevet 30. mai 2006 18 år VG..... Den venstre motoren løsnet med et brak, og det store flyet av tpen MD80, begynte umiddelbart å vingle og miste høyde. ... noen som har mer info ?
Skrevet 30. mai 2006 18 år MD 80 er ikkje stor i forhold til andre fly nei. Men nå er nå søren meg eit vogntog stort og. Men ikkje i forhold til ein svær MOXY Dumper som brukast i kalkuttaka i Møre og romsdalsdistriktet blant anna. Alt er relativt så slutt å ver så enormt flisespikkete. Avisene gjengir det passasjerane har sagt. Om han seier at han såg motordelane, ja så er det nettopp det avisene siterar. Og ikkje er det sikkert at journalisten veit forskjell på ein MD 80 og ein Boeing 747. Han er eit vanlig menneske som alle andre. Dersom ein botanikar byrjar med detaljforklaring om roser så er eg sikker på at 99% av oss her inne fell av lasset etter at vedkommande har nemnt to ulike rosetyper. For oss er roser roser. Gule roser kallar me gule roser, raude roser kallar med raude roser, og kvite kallar me kvite roser. Folk som ikkje er så veldig inne i desse ulike typane fly, kallar eit propellfly for eit propellfly, eit jetfly for eit jetfly og helikopter for helikopter. Har sjølve ein kamerat som er journalist for Dagbladet i London. Han har sjølv dekka fleire store "events" der nede for avisa. Men eg kan garantere dykk. Han kan IKKJE alt om det han skriv om. Enkelte gonger kan han kun det han blir fortalt av folk i nærleiken av det som har skjedd. Når ting skjer, så er det viktig for media å få publisert det tidleg for å få tjent mest mogleg pengar på det. Han har og dekka ei ndel luftfartsnyhende i frå området. Men når eg spør han om forskjellen på Airbus og Boeing, så veit han kun at Boeing er Amerikansk og Airbus er Europeisk/Fransk. Han kan ikkje fleire typebetegnelsar på fly enn Boeing 737 og Airbus A380. Og N E I. Han er ingen sauskalle som ikkje kan nokon ting. Han kan veldig mykje om veldig mykje. Er rimelig sikker på at han kan banke LIVSKITEN ut av oss når det kjem til Historie f.eks. Han studerar Historie og har planar om å ta Mastergrad i faget. Journalistikken er noko han har som Bi-jobb i tillegg til studier. Og det trur eg faktisk det er ein del ungdommar som har idag. Sånn. No var eg ferdig med utblåsinga mi. Følte berre for å forsvare desse "udugelege idiotane" som resten av verden kallar journalistar. At dette er ein dramatisk hending er det ingen tvil om. Eit fly som misser 50% av motorkrafta er skummelt. Heldigvis for dei ombord og eventuelle på bakken som ikkje har så godt av å få 50 tonn stål, menneske og baggasje i knollen, så gjekk det godt.
Skrevet 30. mai 2006 18 år Var ikkje retta direkte mot deg denne posten Gert. Håper du forstår det. Men du var nermaste eksempel hehe. Det eg irriterar meg over er denne evindelige flisespikkinga av ting som skjer. No hard feelings?
Skrevet 30. mai 2006 18 år Knallbra! Men no skal eg ut i sola og.... ja... klippe plen og male vegg.... *sukk*
Skrevet 30. mai 2006 18 år Jeg må nå si det er litt drastisk av VG å vri dette til at en motor har falt av om dette ikke stemmer? Etter som jeg leser ut av det første innlegget her og linken der, så dreier det seg om feil på motoren som ble sendt til undersøkelse etter landing. Spørsmålet blir vel, har motoren deisa i bakken? Eller er den på vei til en undersøkelse
Skrevet 31. mai 2006 18 år Den går enda, det er rapportert at den fortsatt står og hovrer i lufta over Jessheim :-D
Skrevet 31. mai 2006 18 år Den går enda, det er rapportert at den fortsatt står og hovrer i lufta over Jessheim :-D Hahaha
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.