Skrevet 12. mai 2006 18 år Hva er verdens største flyplasser når det handler om: - Trafikkmengde - Rullebaner - Frekvenser osv. Og verdens største flyklubb? Hvor mange fly? På en storflyplass med 4 rullebaner, hvilke ATC stasjoner er sannsynlige da? DEL Ramp GND A GND B TWR A TWR B TWR C TWR D DIRectors APP A APP B APP C APP D osv osv?
Skrevet 12. mai 2006 18 år Ikke drep meg om jeg tar feil, men Heathrow har vell en del trafikk Jaja, tok feil da Men dere skal ikke si at det er lite trafikk der!
Skrevet 12. mai 2006 18 år Er ganske sikker på at det ikke er O'hare trafikkmessig... Mente jeg hørte det var en annen. Den i Denver er vel ganske heftig i areal iallefall? EDIT: Eller kanskje Chicago likevel er den mest traffikerte
Skrevet 12. mai 2006 18 år Forfatter Takker. Og på O'Hare er det 4 eller 5 rullebaner? Og da også like mange tårnfrekvenser? Noen som har en frekvensliste for O'hare? Og største flyplass i areal? I Denver kanskje? Og flyklubb? *Nysgjerrig*
Skrevet 12. mai 2006 18 år Denver er definitivt størst i areal ja(i Nord-Amerika i alle fall ), flyklubb har ikke jeg peiling på...Og Memphis er den flyplassen som frakter mest cargo...teit formulering men. O'Hare har 6 rullebaner
Skrevet 12. mai 2006 18 år Nei jeg tror det er i Saudi Arabia som er enda større en Denver sin... Skal komme med mer info senere. Jo, flyplassen i Riyadh, Saudi Arabia har en størrelse på 81 kvadratkilometer. Denver sin er på 53...
Skrevet 12. mai 2006 18 år Jeg er ganske sikker paa at det er O'Hare som har mest trafikk. Den hadde, til '98 da en annen flyplass, husker ikke hvilken, overtok statusen.
Skrevet 12. mai 2006 18 år Var visst Atlanta. http://www.flightmapping.com/news/Coventry-Airport/Biggest-busiest-airports.asp
Skrevet 12. mai 2006 18 år Aero International: Pax=Atlanta - Chicago - Heathrow Frakt=Memphis - Hong Kong - Anchorage Bevegelse=Chicago O'Hare - Atlanta - Dallas I baldet står også de neste 50. Forøvrig valdig bra blad, hvis du kan tysk.
Skrevet 12. mai 2006 18 år Aero International: Pax=Atlanta - Chicago - Heathrow Frakt=Memphis - Hong Kong - Anchorage Bevegelse=Chicago O'Hare - Atlanta - Dallas I baldet står også de neste 50. Forøvrig valdig bra blad, hvis du kan tysk. Har nettopp lest at Atlanta har gatt forbi O'Hare ogsaa paa flybevegelser i 2005...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.