Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
Fy fader!! Vet noen hva dette kommer av?

 

Fant en liten film på internett av dette! Brann i motor!

 

Kan vise til et bilde av noe lignende: http://www.airliners.net/open.file/0639854/L/

 

Har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, vet ikke om det er en mx-issue her, eller om det skjedde som følge av en større oppsamling av rester med fuel som ble antent under oppstart av nr2.

Skrevet

dette er vel ikke så veldig uvanlig. kalles vel hot start/wet start og skjer enkelte ganger.

 

Jan Roar Rød

Skrevet

Denne videoen ble postet for noe sånt som et år siden med en forklaring av en av motorteknikerne som frekventerer forum'et =) Tror det var noe sånt som rest-olje i motoren. Ser nesten sånn ut med tanke på oljerøyken i eksosen. Kan såklart tenkes at jeg er fullstendig ute på viddene her, men :P

Skrevet

Uten å være ekspert, så husker jeg også da det ble forklart at wet-start forekommer når det ligger rester av fuel i motoren bak komprisjonsstadiene der det normalt er flammer. Fuelen tar fyr på grunn av varmen på avgassene bak komprisjonen og ilden blåses naturlig nok bakover, og den blir synlig utenfor motoren. Kan se dramatisk ut, men skal visstnok ikke være farlig.

Skrevet

Det kan også forekomme hvis det kommer for mye drivstoff inn i kammeret under oppstart. KATO Air hadde en skikkelig stikk flamme ut av motor nummer 2 like før de sluttet og fly her i Narvik(og hvor var kameraet da.... "") Det viste seg og være en feil på ett eller annet som kontrollerer drivstoffmengden til motoren.(elektronisk)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …