Skrevet 26. april 2006 18 år Ifølge lufthavnsjefen skal flyet ha skadet på en vinge bak, også kalt høyderor Har litt vanskeleg for å tru at lufthamnsjefen har uttalt seg på denne måten
Skrevet 26. april 2006 18 år Det var jo en veldig kraftig skade faktisk... Det må vel monteres helt nytt høyderor der vel. Er det LN-KKS?
Skrevet 26. april 2006 18 år Hohoho! Hvordan kan man GLEMME å skru på parking brake?? Er det ikke derfor man er to piloter?
Skrevet 26. april 2006 18 år Vi får trøste oss med, at verden fort hadde blitt en ganske kjedelig sted - dersom alle hadde vært feilfrie. (for ikke å snakke om økt arbeidsledighet, ingen feil/skader for folk å rette opp!!) Kommet også artikkel om denne hendelsen, hos Boarding: http://www.boarding.no/art.asp?id=21320
Skrevet 26. april 2006 18 år Har vanskelig for å kalle dette menneskelig feil hos pilotene. Hvor var chocksene?? Det er disse som skal hindre flyet i å bevege seg på bakken. Air France f.eks bruker ALDRI bremsene på bakken ved gaten. Så tror nok at dette er en feil fra bakkemannskapene som er skyld i dette. Og flyet var LN-KK"SNAGG" ja.. Truls
Skrevet 26. april 2006 18 år Ja her er det noen som ikke gjort jobben sin, og det er ikke pilotfeil... Jeg vet ikke hvor maskinen trillet fra jeg, men noen, være seg tekniker eller stuer, har glemt å legge chocksene på plass iallefall... Oppdatert: Siterer fra VG: Norwegian presiserer at selskapets agent i Stavanger, Norport, ikke har noe med dagens hendelse å gjøre Da var det altså ikke stuerene som glemte det..
Skrevet 26. april 2006 18 år Vil nå si at det er ganske uvanlig å ha to "flyulykker" på sanmme flyplass i Norge, på et døgn. Kan det tenkes sabotasje?
Skrevet 26. april 2006 18 år Ja her er det noen som ikke gjort jobben sin, og det er ikke pilotfeil... Jeg vet ikke hvor maskinen trillet fra jeg, men noen, være seg tekniker eller stuer, har glemt å legge chocksene på plass iallefall... Oppdatert: Siterer fra VG: Norwegian presiserer at selskapets agent i Stavanger, Norport, ikke har noe med dagens hendelse å gjøre Da var det altså ikke stuerene som glemte det.. Kan jo også hende at dem har tatt feil av gass og brems da
Skrevet 26. april 2006 18 år Vil nå si at det er ganske uvanlig å ha to "flyulykker" på sanmme flyplass i Norge, på et døgn. Kan det tenkes sabotasje? Litt grunnløse konspirasjonsteorier det her vel? Hvem skulle ha glede av å sabotere to forskjellige flyselskap? Hvis en skulle sabotere så fikk en vel konsentrert seg om en av dem vel?
Skrevet 26. april 2006 18 år Vil nå si at det er ganske uvanlig å ha to "flyulykker" på sanmme flyplass i Norge, på et døgn. Kan det tenkes sabotasje? Dette trur jeg er litt for drøyt og spekulere i. Her er det nok snakk om uvanlig tilfeldighet.
Skrevet 26. april 2006 18 år Hohoho! Hvordan kan man GLEMME å skru på parking brake?? Er det ikke derfor man er to piloter? Ehm, hva skjer når du nettopp har landet, har varme braker, og du setter på parkbrake? Jo braken fungerer så lenge brakene er varme, men når dem blir avkjølt, så krymper denne uniten, og du mister trykket ned til braken. Parkbrake er bare en ventil som låser hydtrykket inn på braken. Men her er er det tydeligvis bakkepersonell som har meldt seg inn i millionklubben.... Godt gjort å både glemme brake og chocks...
Skrevet 26. april 2006 18 år Denne såpass alvorlige skaden på Sola, hvor mye kan en slik reparasjon komme på? - med såpass store strukturelle skader?. Jeg vil tro det ikke akkurat er snakk om småpenger..
Skrevet 26. april 2006 18 år Vil nå si at det er ganske uvanlig å ha to "flyulykker" på sanmme flyplass i Norge, på et døgn. Kan det tenkes sabotasje? Dette trur jeg er litt for drøyt og spekulere i. Her er det nok snakk om uvanlig tilfeldighet. Selvsagt, men en må jo få lov til å lufte tankene litt.
Skrevet 26. april 2006 18 år Hvis en skulle sabotere så fikk en vel konsentrert seg om en av dem vel? Hvis det ikke var flyplass personallet de ville sabotere da..
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.