Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Herlig herlig, det varmer å se at disse flyene fortsatt får lov til å være i lufta. I tillegg er jo DC9-20 maskinene virkelig spesielle, et virkelig heftig og herlig fly.

Motorkraften som disse små flyene har, er jo bare enorm -

jeg vil tro de fleste flygere synes dette var rene

"sportsbilen" i SAS-flåten.

 

Synd at DC9 "Sport" ikke trafikkerer rutenettet i Norge lenger, var på en av de siste SAS flyvningene med DC9-20 fra

Værnes til Oslo *mimre mimre*...

Skrevet

Er vel ikke noen som har råd til dette i Norge, men nå har jo ENJB fått en Turboprop som den første klubben i Norge da. Ikke en dårlig start vil jeg si.

 

Har sett sett flyet i action, og den stopper på samme lengde som en Cessna 172 og tar av med samme lengde. Climbrate`n på den er enorm.

Skrevet
Er vel ikke noen som har råd til dette i Norge, men nå har jo ENJB fått en Turboprop som den første klubben i Norge da.

Det er vel ikke helt riktig Tom Arne. Skal man spikke litt fliser har f.eks. Stavanger Fallskjermklubb fly med turboprop. Litt mindre vel og merke, men likevel ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …