Skrevet 24. april 2006 18 år Ser ut som et noe spesiellt "Jump Aircraft". Noe å tenke på for fallskjermklubber her hjemme? Tidligere SE-DBO Noen som vet om dette er blitt realisert? Perris Valley Skydiving Jan Henrik Eriksen
Skrevet 24. april 2006 18 år Herlig herlig, det varmer å se at disse flyene fortsatt får lov til å være i lufta. I tillegg er jo DC9-20 maskinene virkelig spesielle, et virkelig heftig og herlig fly. Motorkraften som disse små flyene har, er jo bare enorm - jeg vil tro de fleste flygere synes dette var rene "sportsbilen" i SAS-flåten. Synd at DC9 "Sport" ikke trafikkerer rutenettet i Norge lenger, var på en av de siste SAS flyvningene med DC9-20 fra Værnes til Oslo *mimre mimre*...
Skrevet 25. april 2006 18 år Er vel ikke noen som har råd til dette i Norge, men nå har jo ENJB fått en Turboprop som den første klubben i Norge da. Ikke en dårlig start vil jeg si. Har sett sett flyet i action, og den stopper på samme lengde som en Cessna 172 og tar av med samme lengde. Climbrate`n på den er enorm.
Skrevet 25. april 2006 18 år Climbraten på AgderFLY sitt taildragger hopp-fly er iallefall ikke imponerende. 30 minutter på å nå 10000 fot, hehe. Men det er vel kanskje vanlig på småfly det.
Skrevet 25. april 2006 18 år Er vel ikke noen som har råd til dette i Norge, men nå har jo ENJB fått en Turboprop som den første klubben i Norge da. Det er vel ikke helt riktig Tom Arne. Skal man spikke litt fliser har f.eks. Stavanger Fallskjermklubb fly med turboprop. Litt mindre vel og merke, men likevel
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.