Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Heisann! Jeg og familien skal til Hellas i sommer, og skal fly fra Torp via København (Kastrup) til Athen med SAS. Vet dere hva slags fly de betjener mellom Køben og Athen?

Skrevet

da jeg reste fra kastrup til athen siste var det md-80 nedover og a321 oppover.

Skrevet

Er nok store muligheter for A321-200 ja, og det er en fornøyelse å fly med i SAS-flåten. Svært behagelig fly, god plass, og lite støy. Nyter hver tur med SAS sine A321 til/fra Oslo-København.

Skrevet
  • Forfatter

Var og kikket på SAS.dk nå, M80 står opsatt som flytype (MD80 burde det vel stå ""). Vet dere hvilken MD 80 modell de bruker (81, 82, eller 87..?), og er de fine å fly med?

Skrevet

Da blir det vel MD-81 eller MD-82, mest sannsynelig MD-82 da SAS har flest av denne i flåten. Begge flytypene tar

mellom 141 og 145 pax, så man sitter ikke spesiellt trangt.

Flyene er helt greie de, men gj.snittsaldereden er selvsagt høyere enn på 737NG og A321-flyene. En bra tur blir det nok uansett!. Men dog uflaks hvis du ikke får A321 oppover heller. ""

Skrevet

En liten korreksjon bare: Hvis det er MD'en du skal reise ned med, vil jeg tro denne har euro-config (9810) i cabinen og da tar den 148 pax...

Skrevet
Var og kikket på SAS.dk nå, M80 står opsatt som flytype (MD80 burde det vel stå "")

Ikke just. M80 er IATA-koden for MD-80, ligesåvel som 733 er IATA-koden for B737-300. IATA-koder er altid på tre cifre, mens ICAO-koder derimod er på fire, altså MD80 f.eks.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …