Skrevet 19. april 2006 18 år Har hørt rykter om at det skal arrangeres et Midnight Sun Military Show på Bardufoss til sommeren, og at det bl.a. skal være oppvisning av F-16, helikoptere og diverse militært utstyr på bakken som vil skje på kvelden fram til kl. 1 om natta (!) på Sankthansaften. Jeg har alltid drømt om at Midnight Sun Airshow skulle skje midt på natta (for å leve opp til navnet sitt), og nå ser det ut til at noe lignende faktisk skjer! Noen som har mer info om dette og om hva vi kan forvente å få se oppvisninger med?
Skrevet 19. april 2006 18 år Har hintet lenge om dette egentlig Vet litt, men ingenting er offisielt enda. Ikke lenge igjen til det blir det etter som jeg har skjønt!
Skrevet 19. april 2006 18 år Har sjekket med min far som er med i komiteen. Det er offisielt i dag. NRK nordnytt kommer visst med ett innslag pluss at det står i avisen Folkebladet i dag!
Skrevet 19. april 2006 18 år Andreas da! Det skal jo være HANGARBALL . Alle i begge kommunene kommer jo til å være lettere bedugget uansett vil jeg tro
Skrevet 19. april 2006 18 år Forfatter Fant link hos Troms Folkeblad: http://www.folkebladet.no/nyheter/article41585.ece Høres bra ut!
Skrevet 19. april 2006 18 år Lurer på hvem som lager mest ulyd, DDE eller F-16 F-16 går så fort at den kan du heller kalle D D Va
Skrevet 19. april 2006 18 år Håper det blir bedre enn i fjor,for det var ikke mye å skrive hjem om. Noen gamle sundskrudde fly fra flymek linja og fly fra flyklubben og noen fra Forsvaret.............
Skrevet 19. april 2006 18 år Håper det blir bedre enn i fjor,for det var ikke mye å skrive hjem om. Noen gamle sundskrudde fly fra flymek linja og fly fra flyklubben og noen fra Forsvaret............. Dette stevnet kan nok ikke sidestilles med det i fjor. Denne gang er det jo forsvaret selv som arrangerer og jeg tror nok med stor sikkerhet at vi kommer opp på det nivået vi hadde i 98'. Det jeg syns er meget bra er at det er mest fokus på helikopter for en gangs skyld men at det også vil bli noe for alle og enhver.
Skrevet 19. april 2006 18 år Jeg skal være med i organiseringen av stevnet, det kommer til å være en del sivilt innslag også, da vi har fikset fritak for diverse avgifter osv for deltagende på sivilt register. Skal legge inn alt som kommer frem etter hvert.
Skrevet 19. april 2006 18 år Det høres flott ut Anders! Fint å få oppdateringer etterhvert som det nærmer seg! Jeg gleder meg som en unge allerede!
Skrevet 20. april 2006 18 år Håper det blir bedre enn i fjor,for det var ikke mye å skrive hjem om. Noen gamle sundskrudde fly fra flymek linja og fly fra flyklubben og noen fra Forsvaret............. Er litt uenig her. Til å være et lite stevne, arrangert av den lokale flyklubben, så synes jeg stevnet i fjor var meget bra. Det er klart det var smått i forhold til tidligere tider, da Forsvaret stilte med nærmest ubegrensete ressurser. På stevnet i fjor var de nødt til å få det til å lønne seg. Alt i alt synes jeg det var imponerende at de i det hele tatt fikk til et stevne i fjor, og til tross for dårlig vær hadde i alle fall jeg en fin dag på flystasjonen. I en tidsalder med knappe ressurser, nedskjæringer og konstant fokus på kostnader i Forsvaret, tror jeg at flystevner med 8 timer sammenhengende jet-brøl på små plasser som Bardufoss er noe vi neppe får se igjen. Hvis årets arrangement blir større og bedre, er jo det helt topp selvsagt. Er lovende at Forsvaret er arrengør, da de selvsagt har større ressurser. Gleder meg til i sommer. Stig
Skrevet 21. april 2006 18 år Enig... flere som gleder seg.. Men som alltid er det litt problemer med å finne "likesinnede" på slike treff. Alle som møter opp er jo interessert i fly, men det hadde jo vært artig å få hilst på noen simmere... Kanskje et lite roterende lys hadde vært tingen...
Skrevet 21. april 2006 18 år Vi må vel klare å få til ett samlingspunkt, kanskje en flightsim stand......Steinar?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.