Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei dere!

 

Har Norwegian kjøpt et nytt fly eller? For her om dagen da jeg sto og spottet på Tromsø Lufthavn, så kom en rar fugl fra Norwegian inn for landing med registreringsnummer LN-KKX??? ""

 

Synes den var litt lengre en de gode gamle 737-300.

 

Den hadde ikke den vanlige mannen/kvinnen på halen på flyet, og det flyet så ganske nypolert ut!

 

Har noen her på forumet, mer info om denne maskinen og evt hva slags selskap den kommer fra og evt hva slags reg den får, og hva slags figur den kommer til å få på halen?? ""

Skrevet

Og det er flere nye, LN-KKW har kommet, se her . LN-KKY og LN-KKT er vel også på vei. I tillegg er KKU og KKV (og KKX som nevnt) relativt nye så stallen øker..

 

Per Arild

Skrevet

Kan ikke Norwegian få seg noe annet enn 737. Sitter og ser på alle fly som lander/tar av på rwy 18 på Sola og er dritt lei av alle 737'ene som kommer. Skal det være 737 så får det være 800/900.

Skrevet

Bare synd at de enda ikke har fått hver sin "ekte nordmann" på halen... Er vell oppe i 5 fly uten motiv nå? Dette betyr også at jeg har enda mer painting å gjøre "" Holder på med Norwegians flåte til feelthere/Wilco 737-300, men velger ikke å gjøre så mye etterson en god del fly ikke har motiv. Litt kjedelig å legge ut en pakke med repainter hvor fem er uten halemotiv ""

Skrevet

<ironi>

Ja, hvorfor kan ikke Widerøe i samme slengen bytte ut de "kjedelige" Dashene med noen mer spenstige maskiner?

</ironi>

 

Norwegian gir vel katta i om du misliker synet når du står og titter på fly "".

Skrevet
<ironi>

Ja, hvorfor kan ikke Widerøe i samme slengen bytte ut de "kjedelige" Dashene med noen mer spenstige maskiner?

</ironi>

 

Norwegian gir vel katta i om du misliker synet når du står og titter på fly "".

 

Jeg gir vel katta i hva du mener om hva jeg mener om Norwegian flyene. Dessuten står jeg ikke og ser på fly. Sitter på en stol og snur med 90grader når et fly kommer. Så rebusen er; Hvor befinner jeg meg da?

Skrevet
Hvor befinner jeg meg da?

 

Du befinner deg da oppe i Tårnet på Sola Lufthavn!""

 

Beklager Joachim feil svar. Befinner meg ikke inne på flylassområde.

Hadde vel ikke vært så bra med en snart 18åring i tårnet?

Skrevet
Kan ikke Norwegian få seg noe annet enn 737. Sitter og ser på alle fly som lander/tar av på rwy 18 på Sola og er dritt lei av alle 737'ene som kommer. Skal det være 737 så får det være 800/900.

 

Å innføre flere flytyper fører med seg høyere driftutgifter mm, det er med god grunn at LCC konsentrerer seg rundt én flytype.

 

Kan forklare hvorfor feks Southwest gikk for 73G og ikke 738:

med en 73G trenger de bare tre FA, mot fire i en 738. Dermed sparer man store summer på lønninger til crew, samtidig som en heller kan fly med en høyere load på en 73G enn å fly en 738 med noen tomme seter.

 

NAX leaser hovedsakelig flyene, og leaserates på 737NG er svært mye høyere enn på 73C, derfor ser du ikke disse maskinene i deres flåte, før leasingprisene blir lave nok (eller når de får råd til å kjøpe slike fly selv.) Hvorfor 733 og ikke 734? Kan i stor grad forklares på samme vis som med 73G og 738, men det har også med range å gjøre, rekkevidden på 734 er ikke så mye å skryte av.

 

Dagens 739 er ingen god maskin for LCC, rett og slett fordi den tar max 189pax (samme som 738,) samtidig som den flyr kortere og bruker mer fuel.

Skrevet

Fløy hjem med KKX fra københavn til G.moen igår. Nylakkerte

flapsområder.

Besetningen hadde ingen formening om eventuell halerorsdekor

Også en uten halemerking KKI sto ved siden av oss.

Skrevet
  • Forfatter
Fløy hjem med KKX fra københavn til G.moen igår. Nylakkerte

flapsområder.

Besetningen hadde ingen formening om eventuell halerorsdekor

Også en uten halemerking KKI sto ved siden av oss.

 

KKX sto faktisk i Tromsø i natt da vi var i flytårnet, den skulle gp ENGM klokka 0655 i dag tidlig.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …