Skrevet 17. april 2006 18 år Når dere tar CPL lisens i FS. Hvordan klarer dere å unngå å gjøre feil, når dere skal svinge til 90 grader, samtidig holde 120 knop og se på VS og ta opp et vindu for å senke MP og holde 30 grader sving? Uten å overskride farten i climb speed, men å holde 120 knop. Hvordan kan dere se på et vindu og justere med musen MP til 22 uten å ta blikket fra resten av cocpiten, og høre på skravla som syter i ett. Hvordan klarer dere det, uten å trykke på pause? Ådne
Skrevet 17. april 2006 18 år Forfatter Svaret ligger i for min del å skaffe meg CH sin throttle, da kan jeg justere MP iten å ta opp vinduet til throtle for å gjør med data musen. Rart at det ikke er noen som har tatt denne lisensen uten å bruke CH sin throttle. Ådne
Skrevet 17. april 2006 18 år Man kan fint gjøre dette uten CH sin store throttle. Generelt: MP setter du ved hjelp av throttle (F1-F4). RPM setter du ved hjelp av propeller controller (CTRL F1-F4).
Skrevet 17. april 2006 18 år Forfatter Har nå forsøkt i 6-7 timer å lande fint på Harvey Field. Men dama (sensor) blir aldri fornøyd. Uansett hvor fint jeg setter flyet ned på, påstår hun at jeg kræsjer. Det er langt fra noe kræsj. Om det blir litt humping bortover rullebanen så er det kræsj. For noe sprøyt. Er det noen som vet hvordan landingen må være før hun blir helt fornøtd, noen oppskrift? Ådne
Skrevet 20. april 2006 18 år Forfatter Nå har jeg snakket med en i OFKL, og har han selv sagt at marginen for å klare det er meget små. Selv vanlige piloter har problemer med å stå på CPL prøven i FS, så hvordan skal vi andre klare det da? Men jeg skal klare det, men med en annen sensor - istedenfor det gamle pusseskinnet av en sensor som følger med FS. Ådne
Skrevet 20. april 2006 18 år Du burde kontakte luftfarstmyndighetene og si det til dem, kanskje CPL blir litt billigere (men vanskeligere...) å ta i fremtiden Ekte piloter trenger vel ikke å automatisk være noe særlig gode i fs selv om de kan fly i virkeligheten.
Skrevet 21. april 2006 18 år Den dama som er beskrevet må være skikkelig kresen. Som sagt over må du skrive en mail til Luftfartstilsynet snarest for å si hvor dårlige kontrollanter de har.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.