Skrevet 15. april 2006 18 år Taget fra Stellans flightsim site: "Fuel planning is an extremely complicated matter. In flighsim I use the following method. 2 000kg to cover taxi, contingency and final reserve. 3 000kg/hour, from takeoff via destination to alternate. I think this method can be used when flying all aircraft in the middle weight class 20 - 100 ton takeoff weight."
Skrevet 15. april 2006 18 år Du kan bruke denne fuel planneren her. http://www.volny.cz/fs2002/B737FPL/B737FPL.htm
Skrevet 16. april 2006 18 år Forfatter Takker=) og med samme.. noen som vet hvordan regne ut tid fra DEP-ARR?
Skrevet 16. april 2006 18 år Forfatter åhh.... tror du misforstod meg... hvor lang tid tar turen.. jeg må jo vite hvor lang tid turen varer før jeg flyr...
Skrevet 16. april 2006 18 år Distanse dividert med snitthastighet, multipliser dette med 60. Hvis jeg skal fly fra Værnes til Oslo gjør jeg følgende fuelberegning med min 737-400. Gjennomsnittlig fuel forbruk på mellomlange ruter 115 LBS/min Snitthastighet 450 GS Distande 196NM 196NM / 450 KTS = 0,44 0,44 x 60 = 26 min 26 min + 20 min (legger til 20 for å kompansere med lavere hastighet under climb) = 46 min 115 LBS x 46 min = 5290 LBS Evt. legge til hvor mye fuel du trenger i reserve.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.