Henning Kjensli Skrevet 28. januar 2001 Skrevet 28. januar 2001 Så hva synes dere omm turbulence alle sammen? Personling synes jeg den var drit bar, dog kanskje litt urealistisk? Siter
Ivar Amundsen Skrevet 28. januar 2001 Skrevet 28. januar 2001 ???????!! (har vi sett på samme kanal? Norsk TV2??) Ivar Siter
Gjest Skrevet 28. januar 2001 Skrevet 28. januar 2001 LITT urealistisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg tror jeg har fått fnatt etter å ha sett filmen.... Siter
Michael Olesen Skrevet 28. januar 2001 Skrevet 28. januar 2001 Jeg synes også den er ALT for urealistisk - men meget underholdende [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Nu vi snakker film, er der så nogen der kan huske den film som hedder noget i retning af "Flight xxx out of fuel" ? Faktisk en rigtig god film. Jeg har længe søgt efter et sted på nettet at købe den men kan ikke finde den overhovedet...nogen som ved hvor ? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif[/image] ------------------ Mvh. Michael Olesen michael@olesen.as SAS253 Siter
Gjest Skrevet 28. januar 2001 Skrevet 28. januar 2001 Ja den var selvfølgelig underholdene... Det er jo en grunn til at jeg satt oppe å så på den i hele kveld [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] Siter
Gjest Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Etter at jeg så Iron Eagle, så ble tiltroen til alt som heter flyfilmer. Jeg la dermed listen en femten-tjue meter lengre ned. Så nå takler jeg det meste fra Hollywood når det gjelder flyfilmer. Likte forresten den scenen hvor nesehjulet skjærer seg gjennom hotellet....og "lander" på bilen. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] Siter
Martin Kaareng Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Det var vel en av de værste filmene jeg har sett. Ikke fordi den var så veldig urealistisk men simpelthen fordi filmen var dritt. Hvordan noen kan synes den var bra skjønner jeg ikke. Kanskje spennende, men bra? Jeg ble uansett 'litt' imponert over at de faktisk brukte autopiloten sammen med FMCen. Prosedyrene var kanskje feil (hva vet jeg), men det var da litt sammenheng med virkeligheten. Martin Siter
Martin Kaareng Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Anders, TWA flyr ikke 747. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/rolleyes.gif[/image] Martin Siter
Geir Gundersen Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Har ennå ikke sett filmen, skal gjøre det straks faktisk. Det er tross alt en film som skal by på underholdning, og da må man legge på litt. Filmer som er alt for realistiske, har en tendens til å bli kjedelig. Kan nevne et eksempel....husker ikke navnet på filmen, men den handlet om United Airlines Flight 232 som i 1989 kræsjlandet på flyplassen i Sioux City i Iowa, USA. Filmen er ikke spesielt spennende, den viser besetningens jobb med å få flyet ned, men det er alt. Dårlige replikker. Spenningen er liksom ikke der, fordi man vet hvordan det endte. Det eneste imponerende var live-bildene som ble brukt, hvor man faktisk hadde filmet den virkelige kræsjen. Kan også fortelle noe jeg har lest....det var at denne ulykken ble varslet før den skjedde. En person hadde drømt om hendelsen. Mange kan le av slike sannsigere, men det faktum at han fortalte om dette FØR hendelsen er jo noe å tenke over. Men....vedkommende ble ikke hørt! Filmer er smak og behag, skal man ha realisme får man se på dokumentarene på Discovery Channel. Siter
Hans Nikolai Førde Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 ...og pappaen min flyr Boeing 747-400 for Widerøe. :-) Mvh. Hans Nikolai Førde Siter
Håvard Lund Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Geir, har du sett filmen "Final Destination"? hehe [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg sa til meg selv at om jeg neste gang jeg sitter på et passasjerfly som er ready for takeoff, ser syner av det slaget, ja da skal ihvertfall jeg hoppe av flyet a.s.a.p.! Turbulence er ikke den verste filmen jeg har sett av det slaget, men jeg setter heller aldri krav til realismen når jeg først skal se slike filmer frivillig *glis* Mvh Håvard Siter
H S Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Martin Kareng: hvilket fly var TW800 (som du kanskje har hørt om i nyhetene de siste årene)? Jeg bare spør....... HPS ------------------ Siter
Marius K Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Da "morderen" på slutten hakket i stykker autopilotens datamaskin, var han inne et slags datarom. Finnes detter i virkeligheten? Tviler på det men.... Filmen var dragiskt dårlig..... Marius Siter
Gjest Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Anders Hansen skrev: jeg syns den var drit bra, FAREN min flyr B-747 for TWA(Trans World Airlines). men en LITT urealistig film. Siter
Martin Kaareng Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 quote: Hans Petter Stue skrev: Martin Kareng: hvilket fly var TW800 (som du kanskje har hørt om i nyhetene de siste årene)? Jeg bare spør....... HPS Hans Petter, du hadde sluppet å dumme deg ut hvis du sjekket fakta FØR du svarer! TWA fløy 747 før men det har de sluttet med. Det var derfor jeg syntes det var mistenksomt at Anders far fløy 747 for TWA. Kanskje han fløy... Martin Siter
Gjest Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 jeg syns den var drit bra, FAREN min flyr B-747 for TWA(Trans World Airlines). ------------------ Siter
Helge Bø Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 Vel...jeg får forsvare Anders litt ettersom TWA nylig ble kjøpt opp av United Airlines tror jeg...UAL flyr da 747's [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Den filmen "Turbulence" er realistisk nok den, en 747 har jo ingen problemer med å rulle eller fly opp ned [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Noen som har sett "Turbulence 2" forresten? Michael Olesen, jeg tror du tenker på "Flight 374 i fritt fall", en tv-film basert på en sann historie om en Canada Air 767 som går tom for fuel pga en feilberegning. Flyet gjorde en vellykket nødlanding uten motorkraft på en nedlagt flystripe. Filmen er vist flere ganger på norsk tv, og er forøvrig godt laget. Mvh Helge Bø. Siter
Anders Presterud Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 Hei! Jeg syntes derimot at filmen ikke er fullt så realistisk. Det med at flyet kan fly opp ned osv er jo greit. Hørt rykter om at de faktisk har loopet med 747 under test-flight. Men det har jeg dessverre ikke sikre kilder på... Men skal jeg være helt ærlig syntes jeg at storyen og måten dessa takla pilotkarrieren på kanskje ikke er 100% realistisk. Krever nok litt mer trening å finne f.eks. speed brakes/spoiler, men for alt jeg vet kan det jo hende at hun var tidliger flyger da, eller hadde flydd mye simulator eller noe sånt... Ha ha -- "February 25, 1970 TWA inaugurates Boeing 747 scheduled service nonstop from Los Angeles to New York. TWA is the first airline to offer 747 service in the U.S." (...) "February 20, 1998 TWA retires the last of its Boeing 747 "jumbo jets"..." http://www.twa.com/about/history.html"'>http://www.twa.com/about/history.html" TARGET=_blank>http://www.twa.com/about/history.html -- posted 29-01-2001 12:36 quote: Anders Hansen skrev: ...FAREN min flyr B-747 for TWA(Trans World Airlines). posted 29-01-2001 12:43 (Fra "Q400 bra for SAS Commuter" på Flightsim.no diskusjon.) quote: Anders Hansen skrev: ...faren min flyr ikkje i TWA,han GJORDE. Nå flyr han Q400 for SAS Commuter... posted 29-01-2001 21:40 quote: Anders Hansen skrev: ...FAREN min flyr B-747 for TWA(Trans World Airlines)... Etter det jeg kan se så er det dette som kalles skjellig mistanke til å tru at Anders H. er en luring? Men ha en fin dag, alle sammen! ------------------ Med hilsen Anders Presterud, flygelederaspirant ved Sola tårn-/innflygingskontroll [Endret av Anders Presterud 30-01-2001.] Siter
Timmy Brandt Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 hei nå husker jeg ikke hva selskapet hette som var i filmen...MEN..dem bruker værtfall akkurat samme farger som JAL ! er det ikke riktig? Og så en ting til....det selskapet på filmen (trans con?) kan ikke ha mye inntekter når de flyr en xxxantall timer lang (1h 30min =) flytur NESTEN uten passasjer, i en boeing 747-400 ! Thats all folks Timmy Siter
Jostein Gjølgasæther Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 Heisann.. Var det ikke Bob Hoover som rollet en 707 for mange år siden? Han var testpilot hos Boeing. Han gjorde dette på en av de første test turene med flyet. Etterpå fikk han en skikkelig overhøvling av sjefen, men Bob svarte med han prøvde å selge fly. Har noen sett han roller samtidig som han fyller ett glass vann fra en mugge? Dette var vist på Discovery for mange år siden, og kanskje det har gått i reprise flere ganger også. Keep'em flying. Jostein Gjølgasæther Siter
Ole Martin Walberg Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 quote: Timmy Brandt skrev: ..det selskapet på filmen (trans con?) kan ikke ha mye inntekter når de flyr en xxxantall timer lang (1h 30min =) flytur NESTEN uten passasjer, i en boeing 747-400 ! Ja og i tillegg skulle dette være i julen? Er ikke dette en veldig travel høytid også for luftfart? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] En annen ting jeg synes var litt artig, (som jeg også lurer/tviler på om er realistisk) er at den bilen som hang på understellet påvirket en 747 såå mye... jaja. God tirsdag allesammen mvh, Ole Martin Siter
Sindre Hebnes Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 En ting jeg la merke til i filmen var at flyet va en B747-200 men når vi så i cocpiten så var det en glass cocpit! Jeg tror ikke at 747-200 har glass cocpit.. eller ? Sindre Siter
John Andreassen Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 Jostein spør: quote: Var det ikke Bob Hoover som rollet en 707 for mange år siden? Han var testpilot hos Boeing. Bob Hoover var ikke hos Boeing, men fløy for North American Aviation. Han som rollet 707'en (det var prototypen - som egentlig het 367-80 (Dash 80) for å forvirre konkurrentene) het "Tex" Johnston. Det hendte i 1955, og det finnes et foto tatt fra flymaskinen her: http://www.aviationpics.de/airshow/airshow.htm"'>http://www.aviationpics.de/airshow/airshow.htm" TARGET=_blank>http://www.aviationpics.de/airshow/airshow.htm Vennlig hilsen ------------------ John Andreassen LN-NRK [Endret av John Andreassen 30-01-2001.] Siter
Gjest Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 sorry;min feil.....TO ganger??,OOPS ÅÅ,JEG TENKTE PÅ TWA NÅR JEG SKREIV HAN fløy neida,DET VAR EN SPØK AT HAN FLØY FOR TWA,SORRY SKAL IKKE SKJE IGJEN MEN HAN FLØY 747 FOR SAS PS [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]ET ER SANT Siter
Geir Gundersen Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 quote: Håvard Lund skrev: Geir, har du sett filmen "Final Destination"? hehe [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif '>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg sa til meg selv at om jeg neste gang jeg sitter på et passasjerfly som er ready for takeoff, ser syner av det slaget, ja da skal ihvertfall jeg hoppe av flyet a.s.a.p.! Turbulence er ikke den verste filmen jeg har sett av det slaget, men jeg setter heller aldri krav til realismen når jeg først skal se slike filmer frivillig *glis* Jeg kjenner ikke helt igjen tittelen på filmen, så jeg vet ikke om jeg har sett den. Har i mellomtiden fått sett Turbulence, da jeg hadde tatt den opp. Joda, filmen inneholder noen urealistiske scener. Spesielt da hjulet baner seg vei gjennom taket på en bygning og tar med seg en bil. Og ikke minst den Tomcat'en som skyter bilen vekk. He he he....men den var jo underholdende. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Mvh Geir Siter
Gjest Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 Anders Hansen skrev: sorry;min feil.....TO ganger??,OOPS ÅÅ,JEG TENKTE PÅ TWA NÅR JEG SKREIV HAN fløy neida,DET VAR EN SPØK AT HAN FLØY FOR TWA,SORRY SKAL IKKE SKJE IGJEN MEN HAN FLØY 747 FOR SAS PS [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]ET ER SANT ps:Han er stasjonert på KASTRUP me sas commuter og Q400 Siter
Gjest Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 quote: Michael Olesen skrev: Jeg synes også den er ALT for urealistisk - men meget underholdende [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif [/image] Nu vi snakker film, er der så nogen der kan huske den film som hedder noget i retning af "Flight xxx out of fuel" ? Faktisk en rigtig god film. Jeg har længe søgt efter et sted på nettet at købe den men kan ikke finde den overhovedet...nogen som ved hvor ? [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif [/image] prøv http://WWW.FILMNETT.NO" TARGET=_blank>WWW.FILMNETT.NO GÅR DET??? SORRY,visst ikke Siter
Helge Bø Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 Anders Presterud skrev: Hei! Jeg syntes derimot at filmen ikke er fullt så realistisk. Det med at flyet kan fly opp ned osv er jo greit. Hørt rykter om at de faktisk har loopet med 747 under test-flight. Men det har jeg dessverre ikke sikre kilder på... Men skal jeg være helt ærlig syntes jeg at storyen og måten dessa takla pilotkarrieren på kanskje ikke er 100% realistisk. Krever nok litt mer trening å finne f.eks. speed brakes/spoiler, men for alt jeg vet kan det jo hende at hun var tidliger flyger da, eller hadde flydd mye simulator eller noe sånt... Ha ha -- Jamen speed brakes...er det ikke bare å dra litt i den stikka da, slik dama gjorde?? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Uansett etter den filmen er jeg sikker på at jeg kunne lande en 747 selv...om jeg bare fikk lov [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] fikk jo også en grundig innføring i FMS'en [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Mvh Helge Bø. Siter
Tore Rasch-Olsen Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 Går det an å lande en Boeing helt uten hender? Jeg mener, klarer autopiloten å gjennomnføre HELE landingen selv? Trodde at autopiloten bare klarte å styre flyet ned til 10-50 fot ved hjelp av ILSen jeg. Og at piloten da måtte ta over og flare ut flyet... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.