Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der alle sammen, i fjor ble jeg konstatert rød/grønn fargesvak etter en test på sørsia legesenter, doktor røssås satt å viste meg disse kortene som man skal se tall. Jeg klarte det tydeligvis ikke, men nå har det seg sånn at pappa nevnte at han syntes det er vanskelig å se de tallene, men han er ikke farge svak, så i kveld skal jeg dra for å ta en lanterne test. SISTE SKANSE FOR MEG! og går det ikke, så går en drømm i tusen knas!

Så ønsk meg lykke til da alle sammen!!

MVH Christer F Havnø-Harstad

Skrevet

Lykke til!

Vet at det er noen som "strøk" på legetesten med med hensyn til de kortene du refererer til, men som ved å ta den testen med lys som blinker osv. passerte allikevel. Det gjaldt opptak til flygelederudanning, men sikkert ganske likt til PPL iallefall(?).

------------------

Med hilsen Anders Presterud, flygelederaspirant ved Sola tårn-/innflygingskontroll

Skrevet

Håper det gikk bra!

Vi venter spent.....og håper at du er klarert for å gå videre

OleMartin

Skrevet

Hei!

Er i samme situasjon.Er rød/grønn fargeblind og slo i ung alder fra meg dette med flyutdannelse og andre yrker som krever godt fargesyn.Men jeg har ingen problemer med å se forskjell på røde og grønne lanterner,trafikklys eller andre blinkende lamper.Men ville strøket med glans på en farge test med disse kortene som en kan lese tall ut av.Ville tvert i mot sett helt andre tall der.Er derfor spent på ditt resultat og onsker deg lykke til!

mvh

Per

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...