Skrevet 26. mars 2006 18 år Da har jeg endelig fått dato på min SS checkout.. Det betyr at det hadde vært fint å få en del fly som kan lage litt rot for meg. Checkout er kl 19 norsk, søndag 2. april Kveldens premie: gate of own choice
Skrevet 29. mars 2006 18 år Forfatter Hvilken flyplass? hehe, det var kanskje litt vitalt ja.. Gardermoen
Skrevet 1. april 2006 18 år Forfatter [mase] For å få opp aktiviteten i morgen, har jeg besluttet å dele flyplassutgiftene med dere. Send regning med vedlegg til refunds@vaccsca.org. [/mase]
Skrevet 2. april 2006 18 år ENOS_OBS er Oslo Observer. En som observerer. Det er bedre om disse kaller seg for f.eks. PER_OBS eller JNS_OBS etter initialene sine. Kaller de seg ENOS OBS vises de bl.a. på forsiden her og kan forveksles med annet i CL på radarskjernem. ENGM INS/ENGM_I_APP er en instruktør, i dette tilfellet for en SS checkout.
Skrevet 2. april 2006 18 år Forfatter Takk alle som fløy ble litt rot av og til, men hadde på det meste 10 fly i aktivitet.. Men testen klarte jeg
Skrevet 2. april 2006 18 år Gratulerer! Synes du gjorde en utmerket jobb, spesielt det at du var tidlig ute med info til oss piloter om neste leg i flighten, noe som savnes hos mange ATC. Denne skryten gjelder også kveldens ENOS-CTR. mvh Jan Tore Brunborg VBX018
Skrevet 2. april 2006 18 år Gratulerer så mye Trond, synes du klarte emerency bra.. jeg for min del opplevde noe av det rareste på lenge.. Jeg var tilkoblet VATSIM med voice osv, men hadde alle AI fly på bakken som normalt. Og da med ingen andre påloggede fly.. Snakk om raritet da.
Skrevet 2. april 2006 18 år Prøvde å komme jeg også... hadde gjort klar flightplan, og lagt til notam at jeg er paramedic on caal, may disconect sudenly... Men fikk så mye å gjøre at jeg rakk ikke sende inn! Gratulere så masse Tom!
Skrevet 3. april 2006 18 år spesielt det at du var tidlig ute med info til oss piloter om neste leg i flighten, noe som savnes hos mange ATC. Denne skryten gjelder også kveldens ENOS-CTR. mvh Hva tenker du på da? At han sier "Next leg: *****" eller "Cleared direct *****" / "Continue dct *****" De siste frasene brukes når et fly klareres til et nytt punkt, og skal sette kursen direkte til dette. Piloen skal jo selv vite hvilke punkter han skal innom når.
Skrevet 3. april 2006 18 år Et eksempel, 4-5nm før SOVIR fikk jeg "after SOVIR right hdg 135, desc 3000f, cleared ILS 19R osv". Synes det er greit at jeg får denne meldingen tidlig og ikke idet SOVIR passeres eller etter for den del, slik jeg opplever rett som det er. mvh Jan Tore Brunborg VBX018
Skrevet 3. april 2006 18 år Forfatter Pointet med det er å begrense antall meldinger når det er travelt. Men det er ikke alle som er like flinke til å få med seg flere instruksjoner samtidig Når det er færre fly vil du også få litt flere og mer nøyaktige anvisninger (men fremdeles ikke 'i siste liten' meldinger). Takk for skryt, jeg tar det med videre
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.