Jump to content

Featured Replies

Kanskje litt for snartenkte .... Ved å gjøre dette satte han alle i en kanskje større livsfare. Hva om mannen hadde en medsammensvoren sittende i kabinen? Hva om mannen hadde en bombe eller håndgranat og satte av den i raseri mens passasjerene rømte flyet?

Instruksen er at man skal lystre kapreren(e) til minste detalj for ikke å sette passasjerer og andre besetningsmedlemmer i unødig fare.

LN-MOW: hvilken instruks er det du refererer til?

mvh

Hans Petter

------------------

 

Var litt dårlig ordlagt kanskje. Imidlertid har mange flyselskaper, banker, postkontorer etc etc etc som standardinstruks at hvis man må forholde seg til kaprere og ranere så skal man lystre til siste detalj og ikke leke helt da dette kan sette både mennesker og eiendom i ytterligere fare.

  • Author

Er ikke helt sikker. Det må bli en vurdering fra kapteinens side om andre faremomenter. Tror nok han vurderte situasjonen skikkelig basert på kapreren og input fra kabinpersonalet før han ga ordren. Tror de _aller_ fleste er profesjonelle nok til å ikke la seg friste til å prøve å bli dagens helt. Men har man en stor mulighet til å ordne opp i situasjonen og veier opp farene, så synes jeg det er positivt at kapteinen 'utnytter situasjonen'.

Mvh

Karl R Pettersen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...