Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Ryanair har vel den værste servicen i Europa, og det er ikke rart når vi ser hvordan de behandler sine ansatte.

 

Siden det er like billig å ta Norwegian/SAS/BA etc som å ta Ryanair + buss/tog til Sandefjord, holder jeg meg til seriøse selskaper jeg.

Skrevet

Siden jeg ikke har sett programmet burde jeg vel egentlig bare la være å skrive noe om saken, men det med sovingen vil jeg nå kommentere.

Det har skjedd MANGE ganger og vil fortsatt gjøre det. Selv hos de mere "velrenomerte" selskapene. Og hvis et medlem av cabin crew tar seg en liten blund mens de andre er våkne klarer jeg ikke helt å se det store problemet.

I cockpit har man også organized napping procedures...

Skrevet

Det kan jo hende at hun f.eks ikke jobbet på denne flighten, men var vanlig passasjer? Media= sannhetsforvrengere, men la oss ikke diskutére det nå...

 

Men; Ryanair virker som et skabbete selskap jevnt over fordét!!

Skrevet
Stor sannsynlighet for at Ryanair gidder å la flyvertinnene sine fly som vanlige passasjerer...

 

Det kan jo faktisk hende hun fløy passivt som noen sier her og skulle jobbe først på neste flight eller på en annen flight fra flyplassen de landet på. Dette er vel ganske vanlig praksis i de fleste flyselskap ville jeg tro. Har selv ved flere anledninger sittet ved siden av kabinpersonale i uniform som flyr passivt for å så skulle jobbe på neste leg.

Skrevet

Såvidt meg bekjent så driver ikke Ryanair med slik passiv flyging... Koster penger vettu, så sånt er uaktuellt.. Du starter på basen din, og slutter på basen din.. Ingen passive overføringer, inngen overnattinger, ingen ting...

Skrevet

Hvorfor ikke bare si det så vi slipper å vente til noen finner det ut i morgen kveld eller noe?

Skrevet
  • Forfatter

Legg forøvrig merke til at flyet står på bakken når bildet er tatt.... Arrangert?

 

Ja da ser du noe som jeg ikke gjøre... Do tell ?

Eller har fortvilelsen gitt deg hallusinasjoner ""

Skrevet

Så utålmodige... ""

 

1. Sliden er ikke armert.

2. "Flagget" man henger i vinduet for å indikere for de på utsiden at sliden er armert ser ikke ut til å være der. Om ikke jeg tar feil, så er knappen man fester den i synlig..

Skrevet

Kaster meg på her,siden jeg kjenner ei som har jobbet i Ryanair. Og hun kunne komme med samme rystende historie som den artikkelen om hun 18 årige svenske jenta, om "slave"kontrakter og generelt dårlig arbeidsmiljø, sviktende sikkerhetsrutiner osv. Hun holdt ut i 3 mndr,jobber nå forøvrig i IcelandAir hvor hun trives utmerket med både betingelser,arbeidstid,miljø og fokus på sikkerhet.

Skrevet

Noe må jo være galt når de tar 1,- for å shippe deg til Great B! Han derre lederen virker jo relativt kynisk også, bare ute etter å mele sin egen kake. Men, jeg må jo si at det er imponerende at han tjener et rødt øre på de flyprisene...

Skrevet
  • Forfatter

Haaaaaaaalloo...

 

For 1 krone til England så sitter jeg gjerne naken i en rusten gammel fokker med dagen derpå hode.. Service spiller ikke noe rolle og flyvertinnen kan også gjerne sove.

Skrevet

Reiser i juni, til stansted og hjem igjen (Borte i 12 dager). 2 voksne og 3 barn. 2756kr. (FRA TORP) Kan ikke kalle det for blodpriser sammenlignet med sas+

Skrevet
  • Forfatter

Vel 1 krone er jo selvsagt sybolsk og flyskatter kommer i tillegg.. Men sett gjerne dette fra f.eks Vigra til Newcastle.. Blir forsatt billigere en f.eks British Airways og alle det andre aktørene.

Skrevet

Dessverre blir mitt innlegg off-topic, men det får så være.

 

Det at SAS Braathens nå blir halshugget for billettpriser, synes jeg er litt feil.

 

Ok, noen ganger hater jeg SB, men det får være måte på. Folk klager på billettprisene, likevel betaler dem for de dyreste billettene når de får billigere billetter på samme strekning for en pris på over to tusen mindre, med den haken at de ikke kan avbestille billettene.

 

Greit nok, en ufordelaktig hake som sikkert ikke blir brukt så ofte, likevel betaler folk for den dyreste billetten så de kan avbestille i tilfelle, snakk om idioti fra deres side, sier nå jeg.

Skrevet
Kan ikke kalle det for blodpriser sammenlignet med sas+

 

Det er vel kanskje der feilen ligger? ..at du sammenligner med SAS altså?

 

Blir som å sammenligne et eple med en appelsin, eller et flyselskap med et rutebilfirma...

 

Det eneste Ryanair og SAS har til felles, er at begge flyr 737... Der slutter alle likheter sånn jeg ser det...

Skrevet
  • Forfatter

og forskjellen er mange..

 

I SAS slipper man i allefall å ( bare for å ta to)

 

1. Bekymre seg for at flytevestene under stolen ikke skulle virke pga av manglende inspeksjon.

 

2. Dø i sete 1A

 

""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …