Skrevet 24. februar 2006 18 år Jeg har jo fløyet endel i spill som Battlefield2, Acecombat o.l. Dette er jo ikke simulatore, heller rene shoot 'em ups. I fjor spilte jeg endel LOMAC som var en god del mer realistisk. Nå har jeg fått dilla på Flighsimulator 2004 og har begynt å få litt taket på det med maks realisme. Takeoff og landing går bra med de fleste fly men jeg sliter med ting som "skikkelige" fly gjør. Når jeg flyr fra ENRY til ENTO (som er en kort og grei tur) får jeg ikke alltid lov til å lande på ENTO, hva gjør jeg da? De ber meg gå inn i noe flight-pattern greier, regner med at det er en ventering eller noe. Hva gjør jeg da? Og ellers; om jeg ber autopiloten følge GPS'en flyr den jo rett på flyplassen jeg er på vei mot uten tanke på innflyvning til noen rullebane. Jeg tar over selv og flyr litt random ut fra GPS ruta for å få landet. Dette er vel ikke noe en "in real life" pilot ville gjort regner jeg med? (Håper iallefall ikke det) Håper dere kan gi meg en kjapp innledning til hva jeg bør gjøre. Tar noen tutorials ingame på si.
Skrevet 24. februar 2006 18 år Vel, det aller første du burde gjøre er nok å ta turtorialen inne i FS som heter "flying the pattern", eller noe i den duren. Da vil du skjønne begreper som "fly right downwind", osv. Og som du nevner, så er ikke innflygninger noe som gjøres på random, det er isåfall kun for VFR (Visual Flight Rules, ikke IFR som passasjerfly følger). Ved IFR (du kan velge dette i "flight planner" menyen) blir du vektorert av ATC inn til ILS'en til den aktuelle RWY (rullebane )I utgangspunktet følger man noe som kalles STAR (Standard Terminal Arrival Route, mener jeg det heter), men tror du er i et litt for tidelig stadie til å begi det ut på det, no offence Dette var da noe. Kommer garantert noen med noen mer utfyllende svar
Skrevet 25. februar 2006 18 år Forfatter Har lært meg dette med traffic pattern nå. Tok min første IFR tur i A380'n istad, følte at det gikk bra men har noen spm: Da jeg tok av fra ENRY så sa de noe om bare hold kursen eller noe. Jeg fløy bare rett frem etter jeg tok av jeg da og steg til 4 000ft. Da jeg nærmet meg ENTO fikk jeg videre instrukser og til slutt havnet jeg nede på rullebanen. Da jeg fløy opp til ENRY igjen fikk jeg ikke så mange instrukser å følge, fikk bare beskjed om å fly left downwind, noe jeg gjorde for senere å lande. Men måten jeg kom meg til "left downwind" var vel helle uortodoks vil jeg tro, jeg bare fløy rett mot flyplassen med autopilot og deretter fløy jeg nedover "left downwind". Er det egentlig rett måte å gjøre det på da?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.