Frode Johansen Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Dette med online flygning... er det sånn at det sitter ATC spillere og styrer på alle flyplassene i Norge, eller er det felles og planlagte innflyvninger til en flyplass? Altså: er det sånn at dersom jeg filer en FlightPlan fra ENGM til ENZV så tar jeg kontakt med en flyveleder for Sola når jeg nærmer meg... Hva må man ha for å prate med atc? (software) Har nettopp begynt å sjekke ut dette her, og er vatsim hva jeg tror det er, blir det jo med ett VELDIG mye kulere å fly Siter
Trond Meier Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Vil anbefale deg å se på våre pilotsider på www.vaccsca.org så vil du finne alt du trenger for å komme deg opp med ATC og alt Og ja, du er på riktig spor der.. Du tar kontakt med en ATC etter å ha sendt inn en flightplan, så får du en kontrollert tur til sola Siter
Frode Johansen Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Skrevet 19. februar 2006 Ultrakult takkskarruha Siter
Arild Oldervoll Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det varierer hvilke flyplasser som er bemannet etter hvor folk sitter ATC (Air Traffic Control/flygeleder). Posisjonene er delt opp slik som i virkeligheten, dvs. at det normalt kan være flere ATC per flyplass. Les mer under Pilot -> Traing på overnevnte link, og still gjerne flere spørsmål dersom det skulle være noe. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.