Skrevet 17. februar 2006 18 år Da er det klart! Journalistene har talt: Hammerfest er Norges Farligste Flyplass . Hatten av for Finnmark Dagblad, de har klart å finne den mest sjokkerende overskriften til en artikkel sålangt i år! Undres på om de syntes denne overskriften ville virke beroligende på folk med flyskrekk. Eller kanskje de syntes veksten i Hammerfest kommune er så stor, at nå er det på tide å stoppe den med propaganda for å få ned passasjer antallet, dermed tilvekst. Fra sarkasme til alvor: Artikkelen er veldig interessant, den handler om et nyutviklet turbulenskart. Jeg fikk se det på et seminar jeg var på for 3 uker siden. Virkelig imponerende. Man kunne få turbulens områder i innflyningen til Hammerfest i en vanvittig høy oppløsning. Graden av turbulens var fargekodet på kartet og fulgte innflygings traseén både vertikalt og horisontalt! Det var også vindpiler med styrke. Man kunne forcaste windshear og turbulens flere timer frem i tid!
Skrevet 17. februar 2006 18 år Ja, den var vel det. Men så får du ikke lenger bestilt billett til Værøy.
Skrevet 17. februar 2006 18 år Bare vent til tilsvarende kart blir laget for andre flyplasser, Morten. Da ryker nok førsteplassen, tenker jeg. Og det går an å kjøpe billett til Værøy, med helikopter.... Mvh, Kjell.
Skrevet 17. februar 2006 18 år Forfatter Jeg tviler ikke Kjell Værøy har jo fått heli anløp, Norsk Helikopter sitt nye flaggskip Paven kysser bakken hver gang han lander, her kan det virke som om han er på besøk annenhver dag...
Skrevet 17. februar 2006 18 år Er vel strengt talt Luftransport som eier OLV da! Är väl strängt taget Norsk Helikopter som äger Lufttransport då! http://www.norskhelikopter.no/templates/page.aspx?id=158
Skrevet 17. februar 2006 18 år Forfatter Takk Jörgen Har faktisk brukt "company" på radioen her når NOR og LTR er TFC inbound/outbound
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.