Gjest Skrevet 5. januar 2001 Skrevet 5. januar 2001 Hørte i sted at SK 1356 måtte "Go around" da BU341 fortsatt var på rullebanen, når SK1356 var på short final rwy 09.Hvor vanlig er egentlig dette på norske flyplasser? mvh Andreas Siter
john lysebraate Skrevet 5. januar 2001 Skrevet 5. januar 2001 Det er ikke vanlig, men 30 varmegrader er heller ikke vanlig i Norge.Når dette skjer er det ikke mange som reagerer, en turist fra langtbortistan reagerer da han(hun) trodde det bare var kaldt i Norge.I flymiljøet reageres det lite på en slik goaround, flygelederene forsøker å ls trafikken gå med færest mulig forsinkelser og noen ganger må bestningen på rullebanen foreta ekstra instument sjekk og så skjer det.Allt er vanligvis under kontroll og for flygerne helt udramatisk.Jeg mener med dette ikke at ditt spørsmål er dumt, men forsøker å si at det på en måte er normalt at "unormale" ting skjer.Jeg kjenner ikke dette spesielle tilfelle, men det er ikke uvanlig at et fly får klarering til å "enter the runway for imediate take off, landing aircraft on ??? miles final. [Endret av john lysebraate 05-01-2001.] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.