Skrevet 1. februar 2006 18 år Ikke siker på om jeg poster i rett forum men jeg prøver. Jeg er så heldig at jeg har en del radioutstyr på jobb og lytter en del på det som skjer over Oslo (119.975). Noen av de som er på vei inn avslutter sine sendinger med f.eks. : with information foxtrot (mener å ha hørt yankee også) Hva betyr dette ? Vidar
Skrevet 1. februar 2006 18 år Er kodebokstaven i gjeldende atis. Dersom piloten sier "... with information bravo", og bravo er gjeldende atis så svarer flygelederen normalt "... information bravo is correct".
Skrevet 1. februar 2006 18 år Forfatter Takk. Mener å huske at jeg har lyttet på ATIS i Oslo tidligerer, noen som har frekvensen her ?? Vidar
Skrevet 1. februar 2006 18 år For Gardermoen er det 126.125 og 127.150 MHz (henholdsvis arrival og departure).
Skrevet 1. februar 2006 18 år Noen som vet om noen frekvenser som streames på nettet? jeg vet værnes hadde en stream ute før. Hadde vært gøy å høre på Gardermoen uten å kjøpe radio
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.