Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Dette er ruten i flightplans som ligger inne i systemet pr nå (ICAO flightplans som er "filet").

 

WIF480 i morgen tidlig og 488 i kveld Torp-Trondheim:

DCT TOR P615 TRF M609 TRM DCT

 

WIF481 tilbake imorgen tidlig:

TGA M609 TRF P615 TOR DCT

 

 

Skrevet

Narrow Route

Callsign er ICAO-callsign, så det blir SAS332, WIF848, LNALZ etc

 

Skriv fra og til i ICAO location indicator format (ENGM etc),

 

Før vær og notam kommer det informasjon om ruten i boldface. ROUTE skulle være beskrivende for hva man er ute etter der :-)

 

Fant det nå?

Skrevet

Nei, fikk ikke til nå heller. Men veit ikke om jeg har riktig callsign. Hvor finner jeg det? Bare så her

 

Er det da riktig for ENTO til ENBA som gikk 08.30 med WF0406

Skrevet

Dag Erik,

 

Det blir ikke riktig, nei. Bergen er ENBR, og så må du huske å skrive inn kallesignalet med ICAO indikator: WIF, ikke WF.

 

Hvis du prøver igjen:

 

DEP ENTO DEST ENBR CALLSIGN WIF406 - så får du resultat.

 

Som tidligere nevnt, flygeplanen må finnes i "morsystemet" til IPPC, NAIS. Vi får inn flygeplaner maksimalt 16 timer før estimert avgangstid hvis det er snakk om IFR.

 

En ting til, hvis du prøver å ta ut briefing etter avgangstid, vil du ikke få frem noe, ettersom IPPC er et preflight briefing system. Hvis det er snakk om flyging som går hver dag (elns), så må du i tilfelle vente til det er mindre enn 16 timer til neste flight med samme kallesignal og dep-dest.

 

Mvh,

Kjell

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …