Skrevet 29. januar 2006 19 år Tror du vil slite med å finne denne, da Widerø ikke flyr denne strekkningen.
Skrevet 29. januar 2006 19 år Forfatter jeg har hørt de kommer ut fra torp på TRF=tyrifjord depature og får climb til FL:190 og så over til oslo APP
Skrevet 29. januar 2006 19 år Dette er ruten i flightplans som ligger inne i systemet pr nå (ICAO flightplans som er "filet"). WIF480 i morgen tidlig og 488 i kveld Torp-Trondheim: DCT TOR P615 TRF M609 TRM DCT WIF481 tilbake imorgen tidlig: TGA M609 TRF P615 TOR DCT
Skrevet 29. januar 2006 19 år Hvis du får med deg callsignet er det ikke verre enn å gå inn på www.ippc.no å taste det inn så får du oppp flightplan...
Skrevet 29. januar 2006 19 år Det er en forutsetning at det ligger en flightplan i NAIS-systemet! Hvis det er alt for lenge til, finner du nada.
Skrevet 29. januar 2006 19 år Hvis du får med deg callsignet er det ikke verre enn å gå inn på www.ippc.no å taste det inn så får du oppp flightplan... Hvor på siden gjør du det? Fikk det ikke helt til.
Skrevet 29. januar 2006 19 år Narrow Route Callsign er ICAO-callsign, så det blir SAS332, WIF848, LNALZ etc Skriv fra og til i ICAO location indicator format (ENGM etc), Før vær og notam kommer det informasjon om ruten i boldface. ROUTE skulle være beskrivende for hva man er ute etter der :-) Fant det nå?
Skrevet 29. januar 2006 19 år Nei, fikk ikke til nå heller. Men veit ikke om jeg har riktig callsign. Hvor finner jeg det? Bare så her Er det da riktig for ENTO til ENBA som gikk 08.30 med WF0406
Skrevet 29. januar 2006 19 år Dag Erik, Det blir ikke riktig, nei. Bergen er ENBR, og så må du huske å skrive inn kallesignalet med ICAO indikator: WIF, ikke WF. Hvis du prøver igjen: DEP ENTO DEST ENBR CALLSIGN WIF406 - så får du resultat. Som tidligere nevnt, flygeplanen må finnes i "morsystemet" til IPPC, NAIS. Vi får inn flygeplaner maksimalt 16 timer før estimert avgangstid hvis det er snakk om IFR. En ting til, hvis du prøver å ta ut briefing etter avgangstid, vil du ikke få frem noe, ettersom IPPC er et preflight briefing system. Hvis det er snakk om flyging som går hver dag (elns), så må du i tilfelle vente til det er mindre enn 16 timer til neste flight med samme kallesignal og dep-dest. Mvh, Kjell
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.