Thomas Svart Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Jeg har tidligere skrevet denne atikkel, den er på engelsk, og jeg gider ikke oversætte den til dansk. How they act online... During our flights on the flightsim.no server, We! discovered some moral issues regarding fellow flightsimmers online behavior. On the 22'th of january i flew an online flight on FS.NO MP server, and was harrased/trasched & crashed by a guy with the callsign of Jerry, and I am sure that this was no coincident. It was directly terror on me. He was ignoring my call`s and continued bugging me. OY65 was online at the same time, and he told me that he also continually had been irritated by Jerry. As you all know We! are flight, are using the addon program for MSFS 2004 Fs.Passengers, and therefore its even more frustrating when some players are ignoring call`s ect. And keep flying around with total disrespect for fellow flightsimmers. Other problems are that a lot of players are starting up from ex. Runway 01L on ENGM / Gardermoen and then they`re leaving they`r aircraft on the runway. Solution.: Join offline at gate , before joining online. Together with us that day online at FS.NO was 5-8 other other callsigns. Finally the player wasn't banned from the flightsim.no server. No excuse for that flightsim.no!! Quote from flightsim.no: players that do not behave correctly will be banned.. ? When? How? We! Find this very problematic and We! have decided to find get our own multiplayer server to fly on. Someone will say: ahh that is a small problem. And our answer for this will be: NO IT IS NOT. Almost every time We! are playing online, We! see those problems. On the We! Are flight last board meeting, We! Agreed to make a blacklist for those players who only act like no mans law applies, or even worse. We! are also talking about starting our own server, only for virtual companies available only for company's who has a sober policy for their players. Others will be allowed, but only if they have are been cleared from either We! Are flight or a Virtual company flying on our server. That's how simple it is. KAN DER IKKE LAVES REGLER???? Vi på We! are Flight har opsat regler på vores multiplayer, Flightsim.no, burde måske sætte regler op for brug af deres. Vi "banned" folk, som ikke opfører sig korrekt. I kan her se vores regler... Before joining a multiplayer session on our We! are flight multiplayer server, we urge you to read and accept these few guidelines. By joining the multiplayer session, you agree to : Keep a serious approach to the game, which means that We! are flight will not tolerate any bad behaviour, such as - but not limited to - crashing into other aircrafts on purpose - and so on. We wish for the flightsimmers to act, as if they were flying a real airplane. Then you don't want to crash into other aircrafts, eh? Be aware, that any report of a 'bad' flightsimmer will be taken seriously. In the end, it will mean, that if you can't behave - you cant fly with us. That is very plain and simple. When understanding these very simple rules, We! wish you a pleasant flight. You can report any bad behaviour to admin or co-admin via e-mail. Please remember to state date and time, and name of the pilot you wish to report. Also tell us, why you are reporting this pilot. Appropriate action will then be taken. Vores "black" liste er netop opdateret: Blacklisted Multiplayers. LN-GLI. Danny. Dannyboy. Fontier Unnamed Pilot. Erlend_halvorsen. Ninja. Pilot. LoL. SG. CAPT. Capt. DK. CFV109 the flying eel. Jerry Siter
Marius Sparby Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Det morsomme er at med mindre det finnes en mulighet for å IP-banne en person, så kommer banning på navn IKKE til å ha noen som helst innvirkning på noe som helst. Selv ikke IP-banning har stort å si, i og med at man med kun liten teknisk innsikt kan skaffe seg en ny IP-adresse. Mind you, jeg er enig i at det må og bør tas affære mot disse vattnissene som kun kommer på for å ødelegge for andre. Men den eneste muligheten jeg ser for å få et skikkelig system for dette på plass er ved å opprette brukere med brukernavn/passord. Men selv ikke dette er feilfritt ELLER enkelt å administrere. Selv flyr jeg ikke MSFS mer, mye på grunn av dette problemet. Jeg har ingen interesse av å fly på VATSIM, men det ser ut som om det er det som må til for å kunne ha det morro i MSFS-verdenen i dag. Jeg vet med meg selv at jeg ikke har noen interesse av å nok en gang tilbakelegge en tre-timers tur bare for å bli torpedert av en idiotisk vattnisse som kjeder seg og dermed ødelegge for andre. Siter
Thomas Svart Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Skrevet 22. januar 2006 Jo vi banner på IP og navn.. selvfølgelig kan vi ikke udelukke folk som skifter ip, men jeg er sikker på vi fanger dem igen !. Detter er meget nemt i FShost programmet. sådan er det. Faktisk så simpelt som det næsten kan blive. Siter
Tom Knudsen Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Ban dem på DNS - Da hjelper det lite å skifte ip Siter
Niels Rosenfeldt Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Umiddelbart lader det sig ikke gøre at banne på DNS, da DNS betyder 'Domain Name Service' ... Men lad nu det ligge... weaf.dk kan sagtens sørge for, at uønskede piloter ikke får adgang til serveren. Jeg er sikker på, at det, Thomas Svart prøver at forklare er, at der bliver gjort en aktiv indsats for at holde mindre seriøse piloter fra serveren. Hvordan man så end banner folk, har intet med sagen at gøre! /n Siter
Henrik Christiansen Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Send mail til ISP, med logger og screenshot og alt, så får FORELDRENE brev fra ISP. Da slutter de nok Siter
Marius Sparby Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Funker nok ikke, Henrik, siden dette ikke kan karakteriseres som brudd på kontraktsvillkårene. Hvis det er hacking inne i bildet, så er det en annen sak. Men dette går under kategorien phreaking, noe som ikke i seg selv er skadelig eller straffbart. Siter
Tom Knudsen Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Er det så vanskelig da... Ta ip adressen den en personen som skal bannes. og ta en whois på han.. Du får da opp en DNS adresse og bruk denne i steden for IP på banning Da skal alle med den DNS adressen bli utestengt.. Siter
Thomas Svart Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Skrevet 30. januar 2006 ja.. det er selvfølgelig en mulighed. Men vi arbejder på frivillig basis, og hvis vi samtidig skal søge på dns, søge og sende info, så er vi blevet til lufthavns politi.. det er ikke meningen. Vi banner på IP og navn!. mere vil vi ikke gøre. Det er bare ærgeligt når nogle ikke kan finde ud af det, da de ofte ødelægger det for "os" andre simmere. Siter
AMO Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Men å banne DNS-adresse er ikke en mulighet, da vil det gå utover uskyldige som har samme DNS-adresse som den som ødela for andre på serveren. Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Og hvor mange har samme DNS da Aleksander `? Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Ein DNS server kan vel serve opptil fleire hundretusen brukarar så det er ei dårleg løysing synest eg. F.eks. alle adsl/mimer brukarane brukar same DNS server. Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 DNS er den samme, men slutt prefixen på dns adressen er vel uniqe. Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 DNS adressa til Mimer abonnentar er 213.184.200.1 for alle. Dersom denne adressa blir sperra stenger ein ute alle som har abo der. Siter
Alexander Bakke Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Det er ingen hensikt av å stenge av DNS, det fører til at alle som får DNS fra DNS Servern til ISP. Blir utestengt, vil si, de for ikke surfet på nett. Men de vil forsatt få ISP IP'en pga IP'en får man via DHCP Servern til ISP'en. Så skal man sperre noen, så må det gå enten via IP'en, IP Range eller MAC-Adreese sperre. Så enten så setter man opp en IP Range Sperre og da heller åpne opp for en og en ip for de som spiller. Møkka jobb ja, men er nok det eneste måten eller evt få til MAC-Adresse sperre. Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 hmm tenkte vist feil her.. Tenkte på PPPoE. Siter
Alexander Bakke Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 hmm tenkte vist feil her.. Tenkte på PPPoE. Hei Tom hehe, ja det er lett å gå i surr på alt det dere med IP'er Men Tom, takk for en fin GUIDE du har laget, bruker den nå. Meget bra jobba Takk Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Hyggelig å høre, hvilken bruker du ? Siter
Alexander Bakke Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Hyggelig å høre, hvilken bruker du ? Hei:) Jeg bruker Graphics Guide, Water Guide og Wind Guide 2006. Veldig fornøyd Håper du lager noen andre like bra GUIDER snart Takk igjen for guidene dine Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Kommer mange etterhvert nå tenker jeg.. Neste på lista blir Addon Guide FPS Guide m.fl Siter
Alexander Bakke Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Kommer mange etterhvert nå tenker jeg.. Neste på lista blir Addon Guide FPS Guide m.fl Høres supert ut, gleder meg Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.