Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så TV`s nyhets-resume fra 2000 i går. Og enten har de utrolig lite greie på fly, eller så tror de seerne har like lite greie på fly. De viste først Concorden utvendig og fortalte hvor luksuriøst det er, så viste dem bilde innvendig fra første klasse på en helt annen maskin (747 tror jeg...)!!!Og Concorden som jo er trangere enn det meste innvendig... Og ved bilder fra cockpit, viste det seg en "glass-cockpit" - som helt sikker ikke var påtenkt på 60-tallet! Lenge leve tabloid-pressen...

Harald O.

Skrevet

Jeg så også den repotasjen.

Mulig du har rett når det gjalt bildene fra kabinen. Ofte mye klipp og miksing og triksing der.

Men nå har faktisk Concorde glass-cockpit. Den ble installert under en restaurering for ikke altfor lenge siden.

Hvis du tok yoken i nærmere øyesyn, så du kanskje at den lignet mer på et sykkelstyre. Det er slik de nye cockpitene ser ut i Concorde.

Skrevet

Takk for opplysning. Jeg visste faktisk ikke at det er kommet ny cockpit i Concorde. Men bildene fra TV2 var - nesten garantert - fra en eller annen 2-motors Airbus-maskin (tror jeg...). Får i allefall håpe vi får se Concorde opp mot himmelen igjen om ikke så alt for lenge. Det er forståelig at et TV-selskap klipper/monterer bilder - men med så mye materiell tilgjengelig, så burde grunn-arbeidet vært bedre. En liten detalj, men dog...

Harald O.

quote:

Originally posted by Arne Olav Øvstebø:

Jeg så også den repotasjen.

Mulig du har rett når det gjalt bildene fra kabinen. Ofte mye klipp og miksing og triksing der.

Men nå har faktisk Concorde glass-cockpit. Den ble installert under en restaurering for ikke altfor lenge siden.

Hvis du tok yoken i nærmere øyesyn, så du kanskje at den lignet mer på et sykkelstyre. Det er slik de nye cockpitene ser ut i Concorde.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...