Patrick Møller Johansen Skrevet 27. desember 2000 Skrevet 27. desember 2000 Heisan! Tok opp fra min nye flyradio Volmit rapport fra Gardermoen. Det er en rekke Metar rapporter fra forskjellige flyplasser i nærheten, som feks Flesland Kjevik og Kastrup. Tatt opp klokka 0005 den 28/12/00. Hvis det er noen som er interessert er det bare å maile meg på pmj@c2i.net , så kan jeg sikkert få sendt den over (Den er på 10 MB). Vennlig hilsen Patrick Møller Johansen VBX109 Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 28. desember 2000 Skrevet 28. desember 2000 Ehhh, sist jeg hørte på den het den VOLMET information [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Det finnes tre slike VOLMET sendinger i norge. Gardermoen, Bodø og Ekkofisk (om ikke husken min er helt på jordet). Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
Patrick Møller Johansen Skrevet 28. desember 2000 Forfatter Skrevet 28. desember 2000 Riktig den der med VOLMET (Skrev feil). Det stemmer at det finnes tre VOLMET stasjoner i Norge, vet du hvor de er plassert? Mvh Patrick Møller Johansen VBX109 Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 28. desember 2000 Skrevet 28. desember 2000 Nei vet desverre ikke hvor dem er lokalisert. Har kanskje en mistanke om at Gardermoen VOLMET senderen er plassert på SIGDAL, samt at jeg ville tippe at Ekkofisk er plassert ute på ekkofisk feltet et sted [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Dette er ren gjetting. Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
O85_ Skrevet 16. april 2001 Skrevet 16. april 2001 Ikke for å si noe for sikkert men jeg mener at VOLMET senderen rundt Oslo er plasert på ENGM. Hører en del på Volmet selv... Noen som vet Frekvensen til Volmet Ekkofisk og Bodø?? Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 16. april 2001 Skrevet 16. april 2001 Volmet ekkofisk har frekvens 118.975 og Volmet Bodø har frekvens 124.250 Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
Roald Hansen Skrevet 16. april 2001 Skrevet 16. april 2001 Iflg AIP GEN 3.5-11 har Bodø 124.250, med varsel for Oslo/Gardermoen, Trondheim/Værnes, Bodø, Harstad/Narvik/Evenes, Andøya, Bardufoss, Tromsø og Alta. Oslo har 128.600, med varsel for Oslo/Gardermoen, Trondheim/Værnes, Bergen/Flesland, Stavanger/Sola, Kristiansand/Kjevik, Gøteborg/Landvetter, København/Kastrup og Stockholm/Arlanda. Ekofisk har 118.975, med varsel for Stavanger/Sola, Haugesund/Karmøy og Lista. Hilsen Roald Siter
O85_ Skrevet 16. april 2001 Skrevet 16. april 2001 Takker for det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.