Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Rullebane 18 og 36 på Sola ( enzv) blir stengt til sommeren. Dette pga arbeid med nye "tåkelys" (hva er navnet på disse lysa nå "" ). Etter som rullebane 11 og 29 brukes da ,blir det vel litt "kaos" med taxing .( 11 og 29 har ikke taxebaner)

Noen som har litt mer info om dette arbeidet i sommer ??

Skrevet

Det var da svarte. Da mister jeg den fine utsikten over innflygingen til 18 jeg ""

Trodde da at det var en liten taxiway til 11 og 29. De kan jo taxe på graset "". Men de finner nokk på noe.

Skrevet

Siden Sola ikke har all verdens traffikk skal det nok ikke bli noe problem med backtracking..

Øyvind: Men nå kan me jo stå på sola strannå! Liga fint d vettu! "" 29 Blir dog verre.. Er ett gjerde der... ""

Skrevet

Er jo ikke mye hjelp i de taksebanene der da... Såvidt jeg kan se så er det E og G3 som går fra terminalområdet til rullebanen, og begge intersections er nær midten av banen så det blir nok mye backtracking der...

Skrevet

Siden Sola ikke har all verdens traffikk skal det nok ikke bli noe problem med backtracking..

Tja, det ville forbause meg mye om ikke backtracing vil føre til mindre fleksibel trafikkavvikling.......

Skrevet

Det er kun G3 som er linken mellom hovedapron og rullebane 11/29. Runway occupation time er betraktelig høyere ved bruk av 11/29 enn 18/36. Fly som skal taxe ut for avgang på 11 må stå inne på apron til fly som har landet har taxet inn. Det er klart dette vil merkes, men vi skal nok klare det. ""

Det er klart trafikken ikke er som på Heathrow, men når det først er trafikk som kommer det ofte nokså samtidig...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …