Skrevet 29. desember 2005 19 år Ja da ser jeg i seilflysport at LN-GBS er gitt til flymuseet på Sola. Jeg hadde forøvrig den siste vellykkede flytur før flyet havarerte en halvtime etter, 21.09.97. Forøvrig hoppet piloten ut i nødskjerm og dette var den første gangen dette var gjort i nød i Norge. Dersom noen finner LN-GBS på Solas flymuseum, hadde jeg satt pris på en posting på "Screenshots" :-) Det er vel bare LN-GGK hos Ringerike som er igjen av SZD-30 Pirat i Norge pr i dag, så da får jeg trolig ikke brukt den utsjekken mer...
Skrevet 31. desember 2005 19 år Så du at piloten hoppet ut av flyet? Det må jo være et slit og en nervepirrende prosess å hoppe ut av et defekt seilfly!
Skrevet 31. desember 2005 19 år Forfatter Tror nok at det defekte er mer nervepirrende og at det mindre nervepirrende når du faktisk MÅ hoppe... I guess. Var bakkesjef den dagen. Gikk bra med flygeren.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.