Skrevet 28. desember 2005 19 år Det er forskjellige minne program man kan starte for å få best mulig fremdrift i Fs9. Har noen erfaring med desse programmene. Er det noe galt å bruke de? Rune Karlsen
Skrevet 28. desember 2005 19 år Tror nok strengt tatt at slike programmer har minimal effekt dersom du har tilstrekkelig minne.
Skrevet 28. desember 2005 19 år Forfatter Ja vel, tenkte jeg kunne slå av på en enkel måte alt som ikke har med Fs9 å gjøre slik at det ikke ligger masse å trekker minne og cpu i bakgrunnen? Rune
Skrevet 28. desember 2005 19 år Jeg bruger Enditall - her kan du med et museklik lukke alle overflødige programmer. Endelig kan denne også bruges.
Skrevet 28. desember 2005 19 år Ja vel, tenkte jeg kunne slå av på en enkel måte alt som ikke har med Fs9 å gjøre slik at det ikke ligger masse å trekker minne og cpu i bakgrunnen? Rune Dette er en type tweak som egentlig har lite for seg på en maskin som er god nok. Kort sagt: På en maskin med nok minne er det unødvendig å bekymre seg, minnehåndteringen til Windows er bedre enn hva mange vil ha deg til å tro. Programmene som ligger i bakgrunnen tillates ikke å trekke minne og cpu. Hvis det er behov for det overføres de til pagefilen mens minne frigjøres til fs.
Skrevet 28. desember 2005 19 år Det er ganske enkelt. Maskinen er default innstilt på å prioritere programmer som kjører og ikke mindre prosesser som kjører i bakgrunnen. Jeg bruker selv Ram Def XT inntil jeg får nok minne på min bærbare pc. Det passerpå at all rammen kan utnyttes og at ikke bare halve minnet frigjøres etter et program er avsluttet.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.