Harald Oanes Skrevet 19. desember 2000 Skrevet 19. desember 2000 Ikke er jeg matematiker, eller av noen annen høyere utdannelse - og derfor undrer jeg på en ting, ang. f.eks tyngdeloven og vindmotstand o.l. Når en ser trippel-boogien på B777 før landing, så henger den med forreste aksel oppover, ser en på en TU-154 - som også har en trippel boogie, så henger den med forreste aksel nedover - mens en DC10 har understellet hengende rett i forhold til flyet... Er det noen som har en enkel forklaring på dette, ikke det at det holder meg oppe om nettene, men det er nå alltid kjekt å få svar på sin undring... takk Harald O. [Endret av Harald Oanes 19-12-2000.] Siter
Øystein Eker Skrevet 19. desember 2000 Skrevet 19. desember 2000 Det er design på hjulbrønn (hva slags plass det er til hjulene) som avgjør hvordan hjulstillingen er. Det er en forholdsvis svak hydraulisk jekk som holder boggien i stilling når hjulene er inne eller ute. Dvs.hjulene henger ikke å slenger. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.