Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke er jeg matematiker, eller av noen annen høyere utdannelse - og derfor undrer jeg på en ting, ang. f.eks tyngdeloven og vindmotstand o.l.

Når en ser trippel-boogien på B777 før landing, så henger den med forreste aksel oppover, ser en på en TU-154 - som også har en trippel boogie, så henger den med forreste aksel nedover - mens en DC10 har understellet hengende rett i forhold til flyet...

Er det noen som har en enkel forklaring på dette, ikke det at det holder meg oppe om nettene, men det er nå alltid kjekt å få svar på sin undring...

takk

Harald O.

[Endret av Harald Oanes 19-12-2000.]

Skrevet

Det er design på hjulbrønn (hva slags plass det er til hjulene) som avgjør hvordan hjulstillingen er. Det er en forholdsvis svak hydraulisk jekk som holder boggien i stilling når hjulene er inne eller ute.

Dvs.hjulene henger ikke å slenger.

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...