Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et av mine favoritt fly er Finnair MD-82, panelet er FSFSconv\\panel.jet heavy.2.For å få glidebane og expanded localizer i kunstighorisont instrumentet byttet jeg til 737-400 panelet som fulgte FS2000.Nå må jeg på feks. ils bruke ca. 12 prosent høyere R.P.M. for å holde samme fart med samme flapsetting.Dette virker ikke logisk, kan noen fortelle meg hvorfor dette skjer?

Skrevet

Hei.

Det er lett å svare på:

N1 verdien har bytta plass med N2 verdien når du bruker B737-400 panelet på det flyet.

Nå tipper jeg du spør hvorfor? Jo:

Det flyet er enten en convertert fs98 fly, eller et "falskt" fs2000 fly med fs98 air fil. Så lenge du bruker det fsfsconv panelet så vil det da gi rette verdier i gaugene, da dette er fs98 gauger som brukes i det panelet. Setter du et panel som krever en EKTE fs2000 air fil, og AIR fila er en uekte FS2000 Air fil, så vil du oppleve av N1 og N2 verdien oppleves som ombyttet. Derfor får du avikene. Det er mere som skjer også, blant annet Fuel flow har en tendens til ikke å virke, egt kan og mangle osv.

Bruk ekte FS2000 Air filer på paneler med EKTE FS2000 gauger.

Er du i tvil om et fly har ekte fs2000 air fil? Gi det et av default panelene fra fs2000 så avslører du fort slike fly [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

et eksempel på "avslørt" fly/panel pakke:

 

Paul Goldings MD 80 panel/PFW DC9 fde ble raskt avslørt på den måten. gikk rett i søppel bøtta. Satte ekte fs2000 fde på det panelet og ups... her var det masse som slutta å virke [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] så satte jeg ekte fs2000 panel på den PFW air fila som fulgte med. Ups... masse som ikke virka ja [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] altså det flyet er fs98 air fil og det panelet har masse fs98 gauger for å kunne passe med den fs98 iar fila. synd for både fly og panel er vakre. Liten avsporing for å vise hvor lett der er å sjekke om det er ekte vare som designeren har laga. Både paul golding og PFW kaller jo dette FS2000 fly/panel.

Skrevet

Jag har lite svårt att förstå problematiken. Skulle det vara något fel att använda gauges från FS98 i en panel till FS2000? Om vi inte skulle kunna göra på det sättet, funnes det inte speciellt många paneler till FS2000.

Jag har själv en DC9 som är överförd till FS2000 och med hjälp av air-filen har jag fått instrumenten att fungera riktigt. Resultatet blir att air-filen "tillhör" panelen och kan inte bytas ut hur som helst. Är man bara medveten om detta, utgör det väl inget problem. Huvudsaken att panelen med instument fungerar på ett bra sätt.

Det finns de som menar att filen .AIR borde heta .MDF (MaicrosoftDataFile) eftersom data i filen är helt beroende av FS programmering. Ett exempel; min egen DC9 flyger med 3000 punds för stor dragkraft, men "so what" resultatet blir bra och det är det som är huvudsaken.

Att påstå att Pauls panel inte är gjord till FS2000 är lite magstarkt. Du har naturligtvis rätt till din åsikt, men jag håller bara inte med.

För den som är intresserad av air-filen och dess uppbyggnad kan jag rekommendera följande sait

http://exo.com/~gregoryp/cfs/squawks/config.cgi"'>http://exo.com/~gregoryp/cfs/squawks/config.cgi" TARGET=_blank>http://exo.com/~gregoryp/cfs/squawks/config.cgi

Stellan

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...