Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
Finere enn A380!

Kødder du??

Dette må være den styggeste maskinen det noen gang er laget en skisse av!

Skrevet

Ja, jeg har hørt at Airbus arbeider med noe slikt. Hvor seriøst det er vet jeg ikke. Men så skal det også sies at feks Boeing har en 70-80 ingeniører som fremdeles står oppført med Sonic Cruiser på lønningsslippen sin, og Lockheed pusler med noe av det samme. De forskjellige fabrikantene jobber konstant med dette, og prøver å finne nye måter å muliggjøre supersonisk flight over land. Men betyr det at vi vil se en Concorde II om noen år, neppe.

Skrevet

Forstrekt jumbojet? "" Trodde alle flyselskaper og produsenter hadde innsett at supersoniske fly er uøkonomisk og unødvendig jeg? Var vel derfor Concorde'n blei grounda?

Skrevet
Forstrekt jumbojet?

Kommer ikke en grafisk framstilling av en flymaskin fra andre enn ATWOnline eller Flightinternational, ikke ta det for særlig god fisk... Dette er på nivå med en barnetegning, mest sannsynlig en grafiker i media som har tegnet det første han kom på... En slik kreasjon ville aldri greie å nærme seg slike hastigheter... (med mindre en plasserte den oppå en Saturn V...)

Trodde alle flyselskaper og produsenter hadde innsett at supersoniske fly er uøkonomisk og unødvendig jeg? Var vel derfor Concorde'n blei grounda?

Så lenge drivstoffprisene er høye, og en ikke får løst problemet med kraftige sonic boomz, så er nok dette en drøm. Selv med 300pax, så trenger en fremdeles et godt stykke å gå for å gjøre det økonomisk levedyktig.

Forøvrig: det var bare såvidt at Concorde fikk fly til USA. Noen år før Concorde ble satt i drift ble det forbudt med sivile overlydsfly over USA, også med flyvninger til og fra landet, og om jeg har skjønt det riktig fikk Concorde fly til USA som følge av et rettslig vedtak. Så sterke var kreftene i USA mot støy fra overlydsfly.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …