Skrevet 9. desember 2005 19 år - men tar over. Har hatt noen få timer med Jeløya Seilflyklubb på Næsinge flyplass ... det firegikk langt mer kontrolert for seg enn for denne karen. Frykt og kjærlighet ...
Skrevet 9. desember 2005 19 år Det der er et livsfarlig moment, og jeg tror han hadde litt flaks denne dagen Har selv opplevd å ikke komme ned uten å måtte trekke fulle luftbremser, for å unngå å bli sugd opp i skylaget, og det var litt spennende, men det var ikke direkte morsomt, man skal ha respekt for himmelen!
Skrevet 9. desember 2005 19 år Forfatter Vet jo ikke om dette er autentisk engang, men er jo litt idioti og legge seg opp i den værste cumulusen og da, når man ser hva som foregår inne i den ..meeen - skal ikke se bort ifra at jeg hadde måttet prøve litt selv. Man er jo tross alt der oppe for å utfordre elementene ? He he
Skrevet 9. desember 2005 19 år Det der hørtes ut som en jævlig tur, rett og slett! Har opplevd å måtte trekke luftbrems langs store deler av downwind, og base, i tillegg til finale seff. Men det er jo bare for å slippe å lande 400m innpå banen, ikke for å hindre å bli sugd opp i uværet! Er jo ikke mye man kan gjøre enn å holde hodet kaldt, men det er nok ikke lett i en sånn siuasjon!
Skrevet 9. desember 2005 19 år Heftig. Men husker jeg leste et eller annet sted på nettet, for ikke så lenge siden. Om en [*********] i en hangglider som gikk IMC, inn i en gigantisk CB. Hangglideren ble slått til pinneved (selvfølgelig), stakkaren slo seg halvt ihjel, og kom ned igjen i fallskjermen. Om jeg husker riktig. Kan dog ikke finne det igjen i farta.
Skrevet 9. desember 2005 19 år "...som gikk IMC" Forstår ikke helt hva du mener. Jeg oppfatter det som om han føy på instrumenter med en hangglider? Mener du det?
Skrevet 9. desember 2005 19 år Forfatter Ja man skaffer seg nok ikke IMC sertifisering med hangglider he he - men forholdene kan jo dukke opp før man får sukk for seg.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.