Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Det der er et livsfarlig moment, og jeg tror han hadde litt flaks denne dagen ""

Har selv opplevd å ikke komme ned uten å måtte trekke fulle luftbremser, for å unngå å bli sugd opp i skylaget, og det var litt spennende, men det var ikke direkte morsomt, man skal ha respekt for himmelen! ""

Skrevet
  • Forfatter

Vet jo ikke om dette er autentisk engang, men er jo litt idioti og legge seg opp i den værste cumulusen og da, når man ser hva som foregår inne i den ""

..meeen - skal ikke se bort ifra at jeg hadde måttet prøve litt selv. Man er jo tross alt der oppe for å utfordre elementene ? He he ""

Skrevet

Det der hørtes ut som en jævlig tur, rett og slett! Har opplevd å måtte trekke luftbrems langs store deler av downwind, og base, i tillegg til finale seff. Men det er jo bare for å slippe å lande 400m innpå banen, ikke for å hindre å bli sugd opp i uværet! Er jo ikke mye man kan gjøre enn å holde hodet kaldt, men det er nok ikke lett i en sånn siuasjon! ""

Skrevet

Heftig.

Men husker jeg leste et eller annet sted på nettet, for ikke så lenge siden. Om en [*********] i en hangglider som gikk IMC, inn i en gigantisk CB. Hangglideren ble slått til pinneved (selvfølgelig), stakkaren slo seg halvt ihjel, og kom ned igjen i fallskjermen. Om jeg husker riktig. Kan dog ikke finne det igjen i farta.

Skrevet

"...som gikk IMC"

Forstår ikke helt hva du mener. Jeg oppfatter det som om han føy på instrumenter med en hangglider? Mener du det?

Skrevet

IMC - Instrument Meteorological Conditions

Skrevet
  • Forfatter

Ja man skaffer seg nok ikke IMC sertifisering med hangglider he he - men forholdene kan jo dukke opp før man får sukk for seg.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …