Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

SAS overvejer at nedlægge langdistance-ruterne til Bangkok, Shanghai og Seattle, hvis ikke medarbejdere og underleverandører accepterer besparelser på omkring 355 mio. danske kroner.

 

 

Jeg læste det i Politiken (dansk dagblad) fra i dag (8/12)

Skrevet

uff da..håper virkelig de ikke gjør dette...men å legge med seattle da gitt! Det må da være SAS sin mest lønnsomme rute! (sammen med bangkok)! Altid fulle fly!

Skrevet
uff da..håper virkelig de ikke gjør dette...men å legge med seattle da gitt! Det må da være SAS sin mest lønnsomme rute! (sammen med bangkok)! Altid fulle fly!

 

Det at kabinfaktoren på rutene er god betyr ikke nødvendigvis at flighten er lønnsom. Det som har noe å si er yield'n, altså hva de sitter igjen med per sete. Det er mer lønnsomt for SAS å fly færre folk til en høyere pris per sete, enn å dra med masse folk på billigseter.

 

Samtidig, vil tippe at SAS sin CASM er langt ifra den laveste som finnes, så da er det jo bare å prøve å spare inn der de kan.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …