Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Da jeg var på flytårnet på Andøya hørte jeg rykter om at det skal bygges et nytt tårn på flyplassen. Det er avinor som vil bygge dette tårnet, og det vil kanskje allederde være i drift sommeren 2007. Grunnen er at man har problemer med å se en god del av områdene rundt på flyplassen. Tårnet blir minst en etasje høyere. Samtidig blir kanskje også ny radar.

Skrevet

Det høres jo bra ut for Andøya ja. -Selv om jeg ikke helt forstår hvilke områder det kan dreie seg om. Det er flatt på Andøya og tårnet har jo utsikt til hele flyplassområdet. -I alle fall de få gangene jeg var innom der i løpet av mine 3,5 år på stedet ""

Skrevet

Samtidig blir kanskje også ny radar.

Har ingenting med tårnbyggingen, Andøya er på 4 plass på radarplanen etter Alta, Bardufoss og Varanger. (Men det er mulig vindmølleparken vil føre til at de må koste på en ny radar, eller i alle fall flytte den gamle)

Ellers betyr nytt tårn på flystasjon en ting i Sverige, får håpe ikke det samme i Norge: Flyplassen blir lagt ned!

Skrevet
  • Forfatter

Enig med Andreas der "" Men Jonny (sjefen på tårnet) hadde vært på møte der dette var nevnt og anbudrunden skal snart sette i gang ""

Skrevet

Men Jonny (sjefen på tårnet) hadde vært på møte der dette var nevnt og anbudrunden skal snart sette i gang

Jada, vet det.......det skal legges ut anbud på alle sensorene som skal kjøpes den neste tiden! Vi snakker alikevel år for alle plassene!

Skrevet

Tja, vi er klar for ny sensor når som helst vi, samme med Andøya. Desverre har man bestemt at Alta (som ikke har radar i dag) må få den første, og de er ikke klar til å sette i drift før i 2007. (Finne fjelltopp, krangle med same-f*** om kjøp av grunn, ta saken hele veien til Haag, bygge vei opp, grave strøm/samband and so the story goes. I dag er man på finne fjelltopp stadie....)

Ellers er det bra at Øya får nytt tårn, for mer råttent bygg skal man lete lenge etter. (Selv om plassene i Finnmark snart står for tur også) Heldige er de også, får de skal ha det inventaret alle vi andre skal være forsøkskaniner på de neste 2 årene! ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …