Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Holder på med PPL

Har til sammen 35 flytimer, inkludert 5 timer solo.

Har flydd Cessna 150, Cessna 172 og Piper Cherokee.

Planlegger å være ferdig til våren/sommeren ""

Skrevet

Er soloelev på seilfly jeg og, har vel rundt 40 starter og ca. 15 timer "". Ikke verdens beste snitt, men det er aldri bra forhold når jeg flyr, har vel hatt tre dager der det har vært bra vær elns. Men kommer jeg til å ta pause fra flygingen kommende sesong.

 

Har utsjekk på K7, K8 (en av de få i klubben faktisk ""), PW-5 og SF-34. Jeg hadde også hatt utsjekk på Astir om ikke fremtidsplanene mine hadde blitt totalt snudd på hodet i løpet av 2-3 dager i sommer, da min neste tur var planlagt som første utsjekkstur i denne. ""

Skrevet

Har også PPL-A, ca. 50 timer. Begynner med CPL i Januar.

Skrevet

Har seilflysertifikat, og er flyelev (mil.no).

Erfaring;

 

Seilfly: 87:45

P-3C : 00:45 (ikke loggbar)

MFI-15 : 30:18

F-16B : 01:42

"PPL-fly" ukjent (ikke loggbar)

Paraglider: ukjent. bare 3 turer etter PP2-beviset og ny skjerm til 20.000kr. Ble en meget dyr gjennomsnittspris pr tur :-)

Skrevet

Seilflyelev, solo da, 30 starter og rundt 15 timer loggført i loggboka, utsjekk på L-13 Blanik(LN-GOR) og L-23 SuperBlanik(LN-GEL).

Skrevet

Fløy seilfly frem til ca 1992 (OFK og DFK). Ca 400t totalt hvorav ca. 150 som instruktør. Hadde utsjekk på et assortert utvalg av fly. Ka-7,Ka-8,Ka-13,Grob Astir, G-103, Ask-21, Blanik, Bergfalke, LS-1a, LS-3 (var medeier i LN-GGY) LS-4, ASW-19, og sikkert noen flere jeg har glemt... ""

Lot papirene gå ut når jeg ble beordret til Bodø -92....siden har det bare blitt noen acroturer for moro skyld.

Har også rattet endel motor (C-172,Rally etc) uten å gjøre noe formelt ut av det....

Er også litt stolt av at jeg en trivelig aften ca 1984 fikk prøve meg ca 30 min bak rattet i en C-130 (vi fløy tomme fra ENNA til ENGM) ""

Skrevet
Utgått seilflybevis som jeg gjerne skulle frisket opp. Ca 140t på et assortert utvalg seiflytyper.

 

+ en goooood del timer på Dash vel? ""

Skrevet
Emne var ekte flyging!

 

Good one! ""

 

Ennå mer ekte flyging må være paraglider "" - men sett bort fra paraglider så har jeg bare... 87:45 med ordentlig flyging slik flyging was meant to be!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …